2e toont twee gezichten, maar wint dik

Deze zaterdag stond de wedstrijd tegen Siveo 2 op het programma. Een ploeg die het 2e nog kent vanuit de eerdere bekerwedstrijd (7-4 winst). Wel was er de waarschuwing vooraf dat Siveo deze competitie nog niet had verloren en nog ongeslagen was. Het laatste resultaat was een gelijkspel tegen Rohda, waar Damme 2 nog van had verloren.

20130928 02 VVZwammerdam2-Siveo2 Kopie
Een prachtige goal van Jordi, maar alles wat er aan vooraf ging was van niveau

Gewaarschuwd en al begonnen de mannen van Damme 2 aan de wedstrijd. Al vrij snel was duidelijk dat Damme 2 de bovenliggende partij was. In tegenstelling tot een week eerder werden er in de eerste helft minder kansen gecreëerd dan een week geleden. In het 2e gedeelte van de eerste helft ontstonden er meer kansen voor onze mannen. Ook nu was er het probleem dat diverse mannen de kansen niet wisten te benutten. Tot net voor rust. Een goed uitgespeelde aanval over de linkerkant (heel goed terugleggen van Jordi op Niels) leverde een 1-0 ruststand op.

In de rust werden nog even de puntjes op de i gezet voordat met de 2e helft werd begonnen. Damme 2 startte furieus aan de 2e helft wat gelijk een grote kans opleverde. Echter nog geen 2e doelpunt. Deze viel even later echter wel via wederom een goede aanval. Bij vlagen lieten de mannen van Damme 2 zien dat er heel goed gevoetbald kan worden. Na de 2-0 werden de mannen van Damme 2 echter wat slordig (ging het te makkelijk?). Vanwege het slordige en nonchalante spel van de mannen brachten ze de bezoekers terug in de wedstrijd waarbij deze een aansluitingstreffer konden maken.

Toch enigszins geschrokken waarschijnlijk van deze fase en tegendoelpunt gingen de mannen van Damme 2 weer voetballen zoals ze kunnen. Via een aantal hele goede aanvallen produceerde de mannen van Damme 2 nog 3 doelpunten waarbij het 4e doelpunt er een was die heel erg goed over meerdere schijven werd uitgespeeld. Bij dit doelpunt lieten de mannen zien dat zelfs het 1 keer raken tot de opties behoort.

Een verdiende 5-1 overwinning (doelpunten van Niels 2x, Jordi 2x en Mats) en een klein beetje de kater van de weken ervoor weggespeeld. Nu is het zaak om deze lijn door te trekken. Te beginnen met de wedstrijd van aanstaande zaterdag tegen de buren van ARC.

20130928 01 VVZwammerdam2-Siveo2 Kopie
                                                       Dancing bears
20130928 03 VVZwammerdam2-Siveo2 Kopie
                                           Thom maakte weer speelminuten