Voorbeschouwing wedstrijd vv Koudekerk

Vandaag heten wij onze gasten van vv Koudekerk uit het gelijknamige dorp aan de andere kant van Alphen van harte welkom op ons complex. Koudekerk werd opgericht op 28 maart 1938 en heeft dus net haar 75-jarig jubileum achter de rug, dat niet onopgemerkt is voorbij gegaan. Dit seizoen beschikt de vereniging over 6 senioren-, een veteranen-, een dames- en 14 jeugdelftallen en daarnaast de hummels en een zaalvoetbaltak en een prachtig kunstgras hoofdveld. Koudekerk is al jarenlang vaste klant in de derde klasse en bijna standaard in de middenmoot terug te vinden. Regelmatig staan dan ook beladen ontmoetingen met Zwammerdam op het programma, zoals ook vorig seizoen, toen VVZwammerdam thuis met 1-0 zegevierde maar uit hard onderuit ging met 4-0. Uiteindelijk eindigden beide ploegen gezamelijk met 27 punten onderaan de middenmoot.

De voorbereiding van VVZwammerdam liet zien dat er absoluut voetbal in de ploeg zit, maar dat men zich nog wel eens vergeet te belonen voor het goede spel in de vorm van doelpunten, waardoor de resultaten nog niet hand in hand gingen met het vertoonde spel. In de openingswedstrijd tegen Oosterheem was het voetbal wat minder, maar werden desondanks redelijk wat kansen gecreeerd en bleef de teller steken op 1-1, gevolgd door een prima 4-1 overwinning tegen Semper Altius een 2-2 tegen Lugdunum, waar een overwinning absoluut tot de mogelijkheden behoorde. Kouderkerk zag haar wedstrijd tegen Docos afgelast worden maar haalde in de overige twee wedstrijden (BSC en LSVV) de volle buit en incasseerde nog geen enkele tegentreffer. De wedstrijd is extra speciaal, omdat beide ploegen beschikken over spelers en trainer met een ARC verleden.
De wedstrijd wordt opgenomen door AlphenStadFM-TV, u bent natuurlijk meer dan welkom. Het weer is zaterdag uitstekend, zonnig en 18 graden, en de spelers kunnen ‘de 12e man’ wel gebruiken in deze derby. En maandagavond kun je dan nog even nagenieten voor de buis. Om 12.00 uur speelt het 2e ook thuis tegen Siveo ’60 en dat is een prima voorwedstrijd.