Voorbeschouwing VVZ – SVN

Zaterdag heten wij de gasten van SV Nieuwkoop van harte welkom op ons complex aan de Spoorlaan.

Sport Vereniging Nieuwkoop is op 1 juni 1944 dus in de oorlog opgericht door een groep enthousiaste jonge mannen. Na twee jaar louter oefenpotjes gespeeld te hebben vonden de heren dat zij goed genoeg waren om zich in te schrijven voor de competitie. Tot 2011 werd er gewisseld tussen de 4e en 3e klasse van de zondag, maar in de drie seizoenen die volgde stoomde de club op naar de 1e klasse waar Alphense Boys een tegenstander was. Toch besloot de club om in het seizoen 14/15 naar de zaterdag afdeling te gaan en ondanks dat er spelers afhaakte wist het in twee seizoenen kampioen van de 4e klasse te worden en zodoende staat voor het eerst in de geschiedenis VV Zwammerdam – SV Nieuwkoop in competitieverband op het programma! Eerder werd er wel gebekerd tegen elkaar in 2012 op Sportpark ‘de Dulen’ toen werd het 5-0 voor de oranjehemden en de uitwedstrijd dit seizoen werd het een doelpuntrijke 4-3. Mede door deze overwinning is Nieuwkoop naar de 2e plaats gekropen en heeft het ook via de 3e periode volop kans om naar de nacompetitie voor promotie te gaan!

VVZwammerdam staat voor zijn laatste thuiswedstrijd van het seizoen, althans dat zullen de gasten uit Nieuwkoop hopen. Door de winst vorige week op vv Linschoten en het verlies van Schoonhoven staat Damme ineens gedeeld 2e in de 3e periode op 2 punten van Schoonhoven. Mocht Zwammerdam vandaag winnen van mede concurrent Nieuwkoop en Schoonhoven verliest bij het reeds kampioen geworden Lugdunum, dan heeft het ineens een unieke periodewinst in eigen handen tegen LSVV volgende week. Uiteraard is het vandaag zaak om het uiterst taaie Nieuwkoop te verslaan deze ruiken immers ook het succes, toch om er even een voetbal cliché in te gooien is de bal rond en niets is onmogelijk. Dus ga zatermiddag achter de groen witte voetballers staan, juich ze naar een onvergetelijke overwinning en laat de sfeer in de kantine na de wedstrijd Helemaal Top zijn!