40plus te gast bij Rohda’76

Afgelopen vrijdag was de organisatie in handen van Rohda’76 uit Bodegraven. Helaas meldde Damme/Nieuwkoop combinatie zich 12 uur voor aanvang toernooi af doordat er teveel blessuregevallen waren. Hierdoor kon het geplande programma is de prullenbak, en kon organisator Riccardo weer van vooraf aan beginnen.

Sorry

Zoals jullie weten speelt Ard ook weer mee. Ard is de broer van Wim die vereeuwigd is op de muur bij de entree van het Damse complex en door aanhoudende knieklachten het niet meer aandurft zijn voetbalschoenen aan te trekken. Maar Ard had er veel werk van gemaakt en wilde in de groen/witte kleuren van de club waar hij ooit begon de eerste plaats halen. Hij had trossen bananen en vruchtenkoekjes meegenomen om ons van de nodige energie te voorzien. Later op de avond had hij nog een verrassing in petto, maar die zou alleen slagen als de beker bij ons op de tafel zou staan.

Damme 2 ( Jantje, Bert, Wally, Jeroen, Joop, Remko, Arie en Ard) zat in poule A met de volgende tegenstanders: Alphia, Rohda’76 en Floreant. Tegen Alphia was het de eerste minuten afwachtend van beide kanten, met nagenoeg geen doelpogingen. Ard gaf het goede voorbeeld door de 1-0 op het scorebord te laten verschijnen. Joop wilde niet achterblijven en zette de 2-0 en 3-0 op het bord, deze kwamen voort uit het zgn Tikkie Takkie Bamihappie voetbal, waar Alphia geen oplossing voor had.

Rohda’76 was onze volgende tegenstander. Joop wilde zijn dorpsgenoten laten zien dat er met hem niet te spotten viel en drukte weer twee keer af zodat deze partij met 2-0 werd gewonnen. Na deze overwinning gingen we naar de finale poule waar we Floreant en Alphen tegen kwamen.

Eerst waren de Boskopers aan de beurt en na een moeilijke start kon Ard een pegel afvuren op oud Dammenaar Martin van t Hoog, die de bal alleen maar heeft gehoord . Even een kleine verslapping in onze defensie en Floreant kwam weer op gelijke hoogte. U zult zich afvragen of Jantje ook nog mee deed, nou hier komt hij. Na weer twee Tikkie Takkie Bamihappie combinaties scoorde Jantje ook twee keer. Joop, die deze avond topscorer zou worden ramde de 4-1 binnen Dit doelpunt zou later op de avond nog belangrijk worden.

Doordat Floreant een overwinning boekte op Alphen mochten wij tegen deze club maximaal met 0-1 verliezen, en dat lukte ons ook nog. Door deze nederlaag mochten wij ons de beste van deze vrijdagavond noemen.

Na afloop nog een verrassing van Ard zoals ik hierboven al aangaf. Rohda’76 verzorgde het bittergarnituur maar daarvan mocht niet iedere speler van profiteren. Wally kreeg een eigen overvolle schaal, die hij op zijn gemakje naar binnen werkte, en hierna vertrok hij zo geruisloos als hij aankwam. Reden hiervan is dat het elektrisch rijden in Noorden nu ook op de kaart staat.

Na afloop na 1.000 maal excuses aangeboden aan de organisatie voor het op het laatste moment afmelden van een Zwammerdam-Team.