Start bouw Cruyff Court Zwammerdam

Een langgekoesterde wens van cliënten van Ipse de Bruggen wordt in september 2013 werkelijkheid. Dan start de bouw van het Cruyff Court in het hart van het landgoed Hooge Burch in Zwammerdam.
 Het Cruyff Court is een multifunctioneel trapveldje waar niet alleen cliënten plezier kunnen beleven aan sport, maar ook mensen uit de omgeving. Het veld, van 20 bij 30 meter wordt toegankelijk gemaakt voor mensen met een beperking. Het Cruyff Court is geschikt voor verschillende sportactiviteiten, zoals voetballen en basketballen.

20130909 grasscruyffcourtmateriaal

Start

Vorig jaar heeft een aantal cliënten zelf initiatief genomen om (uiteindelijk 150) handtekeningen te verzamelen voor de komst van een voetbalkooi op het landgoed. De Johan Cruyff Foundation werd gevraagd om dit initiatief te ondersteunen. Zij werkten graag mee aan dit project en stelden een aangepast Cruyff Court voor. Ook de bewegingsagogie van Ipse de Bruggen, de Belangenvereniging Zwammerdam (BVZ) en Voetbalvereniging Zwammerdam (VVZwammerdam) werken mee aan dit project. Koos, een cliënt van Ipse de Bruggen in Zwammerdam, heeft actief deelgenomen aan alle overleggen omtrent het Cruyff Court.

Bouw

Op www.ipsedebruggen.nl houden we u op de hoogte van de start van de bouw, die gepland staat voor eind september.