Voorbeschouwing: VVZwammerdam 1 – Floreant 1

Zaterdag heten wij onze gasten van B.C.G. Floreant uit Boskoop van harte welkom op ons complex aan de Spoorlaan.

Boskoop en G.D.A. Combinatie Floreant is in 1968 ontstaan door een fusie van VV Boskoop en het Katholieke Groot Door Samenwerking (GDA). De naam Floreant werd bedacht door een Boskoopse pater en het betekent ‘dat zij moge bloeien’. De club bestaat uit een zaterdag en een zondagtak al heeft de hoofdmacht van de zondag zich dit seizoen moeten terugtrekken en zal er waarschijnlijk alleen recreatief gespeeld worden deze dag. De zaterdagafdeling heeft altijd gespeeld in de 3e of 4e klasse met uitzondering rond de eeuwwisseling toen het zijn hoogtijdagen in de 2e klasse had. Vorig seizoen wisten VVZ en Floreant op elkaars terrein te winnen en eindigden op de 9e en 10e plek waarin beide net veilig waren. Dit seizoen speelden VVZ een enerverende wedstrijd in Boskoop waar met 3-1 verloren werd en met 8 man geëindigd! VVZwammerdam en Floreant bezetten nu wederom de 9e en 10 plaats.

VVZwammerdam wil na de winterstop nog niet echt op gang komen en heeft het na de jaarwisseling slechts 3 punten behaald. Lichtpuntje is dat er in de uitwedstrijd bij aanstaand kampioen Lugdunum een verdiend gelijkspel was en dat Damme daar liet zien dat het echt wel voetballen kan. Na deze magere resultaten is de top 5 ver uit zicht en bezet VVZ nu met 25 punten de 9e plek en staat het 4 punten boven de nacompetitiestreep. Het is dus vandaag zaak dat het team de rug recht en eindelijk de overwinning weer eens binnenhaalt . Wellicht kan het vlaggenschip zich laten inspireren door VVZwammerdam 4 die vorige week ongeslagen kampioen werd in de reserve 7e klasse, … dat is toch wel erg knap, waarvoor HULDE!