Bal rolt weer aan de Spoorlaan

Gisteren (zaterdag 24 augustus) zijn de eerste wedstrijden weer gespeeld op ons complex aan de Spoorlaan. Om 12.00 werd de bal aan het rollen gebracht door het 2e in de bekerwedstrijd tegen Capelle 3 en om 14.30 speelde de nieuwe C1 een oefenwedstrijd tegen Esto C1. Vooralsnog doet het uitstekend geprepareerde eerste veld VVZwammerdam goed, want zowel het 2e als de C1 haalden met 2-0 en 5-0 twee prima overwinningen.

Het 1ste speelde een oefenwedstrijd tegen vv De Rijnstreek en keek na een half uur door drie counters al tegen een 3-0 achterstand aan. In de tweede helft kwam de formatie van Rob de Lange door twee goals van Sander Schmand nog terug tot 3-2 maar daarbij bleef het. Helaas kon de prima wedstrijd tegen Bodegraven dus geen goed vervolg gegeven worden, maar dinsdag tegen 2e klasser Groeneweg kan deze nederlaag alweer rechtgezet worden.

Het tweede speelde een degelijke wedstrijd tegen Capelle 3 en won terecht met 2-0.

Jordy schiet de 2-0 binnen

Met de wedstrijd van donderdag tegen VEP nog in de benen probeerde het 2e de tegenstander weer onder druk te zetten en daar had Capelle zichtbaar moeite mee. VVZwammerdam was duidelijk de bovenliggende partij en kreeg een aantal kansjes de score te openen. Gaandeweg de eerste helft kwam Capelle wat beter in de wedstrijd maar kreeg op een schietkans na geen mogelijkheid het doel van Niels Lodder te bestoken. Halverwege de eerste helft moesten Gerald van Asselt en Mitchell Bons het veld al verlaten door blessures en werden prima vervangen door Fabian en Mats, die hun eerste minuten maakten. Ook Niels Koolwijk was verre van fris maar haalde nog net de rust. Tien munten voor de rust een mooie aanval die via Niels Koolwijk bij Jordy terechtkwam, die de bal onder de keeper door tegen de touwen aanschoof.

De tweede helft ving aan met Remco Havenaar voor Niels Koolwijk en probeerde men de voorsprong te consolideren en te profiteren van de ruimte die steeds meer werd weggegeven en dat leverde met name voor Alois een aantal prima schietkansen op. Capelle werd wel dreigender maar het duurde tot laatste kwartier voordat ze echt gevaarlijk werden, maar toen was daar Niels Lodder die met enkele fraaie reddingen zijn doel schoon hield. Een kwartier voor tijd bereidde Mats met een fraaie actie over de rechterkant de 2-0 van alweer Jordy voor (na een fraaie overstap van Alois). Zodoende is ook tweede goed begonnen aan de bekerwedstrijden. Met dank aan Piet van de Wolf die als vervangende scheidrechter de wedstrijd uitstekend leidde.

Na het tweede speelde de nieuwe C1 onder toeziend oog van veel nieuwsgierigen een prima oefenwedstrijd tegen Esto C1 en won overtuigend met 5-0 met enkele fraaie goals. Deze eerste wedstrijd liet al zien dat er veek muziek zit in dit team, dus dat kan nog een mooi seizoen gaan worden.

Onderstaand nog enkele foto’s van de wedstrijd van 2e (fotograaf Rien van Harselaar).

Rene speelde een prima wedstrijd en werd vlak voor tijd leeggespeeld gewisseld

Onze ‘buitenlanders’ Nick en Thom speelden solide samen op middenveld

Het was warm, dus veel drinken

Mats bereidt de 2-0 voor …