1ste even niet thuis

Gisteren speelde het 1ste elftal van VVZwammerdam een vriendschappelijke wedstrijd bij vv De Rijnstreek. Het was al enkele jaren geleden dat de ploegen tegenover elkaar stonden. VVZwammerdam was dan ook vergeten hoe het er bij Rijnstreek aan toe gaat: de mouwen worden vooral in derby’s flink opgestroopt. Rijnstreek overrompelde Zwammerdam en verkreeg snel een 3-0 voorsprong. De rest van de wedstrijd was VVZwammerdam op achtervolgen aangewezen en uit een half dozijn kansen werden er twee benut. Beide keren was Sander Schmand de doelpuntenmaker.

10 vvDeRijnstreek VVZwammerdam 3 2 Kopie

Aanvankelijk leek de ploeg de zaak uitstekend onder de controle te hebben, de eerste tien minuten overklaste de Dammenaren de 4e klasser volledig met mooi en verzorgd combinatiespel, maar kwam niet tot scoren. Twee scherpe counters maakten al wel snel duidelijk dat het toch oppassen was geblazen in deze derby, maar good old Henk van der Louw (alweer hij) liet zich niet verschalken. Een gewaarschuwd man telt voor twee, maar helaas de achterhoede liet zich binnen 20 minuten drie maal voor schut zetten door de snelle spitsen van Rijnstreek.

Na rust echter krabbelde de ploeg knap uit het dal aan de hand van uitblinker Sander Schmand. De achterhoede was nu wel klaarwakker en liet niets meer toe. Door een erg vervelende overtreding op Mitchell Henkes (en aan onze Mitchell moet je nu eenmaal niet komen) sloeg de vlam even in de pan. In het tumult trok de scheids rood en mochten de Dammenaren tegen 10 man verder. Ondanks een groot aantal kansen in het laatste kwartier bleef het bij 3-2. En dat was niet onterecht. Jammer, maar een uitstekende waarschuwing voor de komende week: weer twee wedstrijden die op het scherp van de snede gaan plaatsvinden. Met dank aan Rijnstreek voor deze hint.

Opstelling: (keeper) H. van der Louw, (achter) T. Kwakkenbos, C. Regtuijt, M. Noorlander (J. Slotboom), M. Pater (midden) L. Kremer, S. Schmand (N. van den Berg), M. Henkes (voor); R. Peters, T. Kremer (J. de Groot), M. van Riessen

01 vvDeRijnstreek VVZwammerdam 3 2 Kopie
02 vvDeRijnstreek VVZwammerdam 3 2 Kopie