Voorbeschouwing wedstrijd tegen Zevenhoven

Zaterdag heten wij onze gasten van SV Zevenhoven van harte welkom op ons complex aan de Spoorlaan. SV Zevenhoven is opgericht op 14 september 1965 in café de Viersprong. De 22 leden startte met 1 team maar na twee seizoen was de club flink gegroeid naar 7 senioren en 4 jeugdteams. !n de beginjaren lag de accommodatie aan de Schoterstraat, maar in januari 1973 werd de nieuwe kantine aan de Stationsweg geopend. In de loop der jaren werd die accommodatie steeds mooier. Er kwam licht bij het trainingsveld, de velden werden steeds beter, de kantine steeds mooier en ook groter. De uitbreiding van de kantine in 1999 was een bijzonder moment vanwege de impact die de uitbreiding had om het aangezicht van het clubhuis. De eerste 20 jaar jojode de club wat tussen de Goudse bond en de 4e klasse, maar in 1991 werd er gepromoveerd naar de 3e klasse om vervolgens een jaar later naar de 2e klasse door te stoten. Begin deze eeuw kwam Zevenhoven zelfs twee seizoenen uit in de 1e klasse, maar helaas moesten de geelhemden vorig seizoen toch na 25 jaar terugzakken naar de 3e klasse, toch mag deze lange periode een topprestatie genoemd worden voor een club van deze omvang. Dat prestaties uit het verleden geen garanties voor de toekomst zijn laat SVZ dit seizoen wel zien en bezet het met 4 punten de laatste plaats en lijkt nacompetitie het hoogst haalbare. In de heenwedstrijd won Zwammerdam met een door Lars Kremer benutte penalty in de laatste minuut met 0-1, toen zat het al niet mee voor de Zevenhovenaren!
20170201 SportLokaal

VVZwammerdam moet nog even uit de winterslaap komen! Na de winterstop werd er geoefend tegen 2e klasser Kethel Spaland (4-2 verlies) en Alphia (1-0 winst) en vorige week liet het zich in de eerste competitiewedstrijd dit kalenderjaar aftroeven in en tegen vv Schoonhoven en werd er met 3-2 verloren. Zaterdag is het zaak om tegen hekkensluiter Zevenhoven de draad weer op te pakken en de lijn van voor de jaarwisseling  voort te zetten. De jonge groep van trainer Rob de Lange heeft de Top-5 als doelstelling en daarvoor is winst vandaag zeker nodig. Dat er doelpunten verwacht kunnen worden vanmiddag is vrijwel zeker gezien het feit dat VVZ de meeste goals voor heeft, maar cruciaal is dat er al 33 tegengoals zijn, dit moet om een constante factor in Top-5 te zijn sterk verminderen! Daarom is het zaak om als supporter niet alleen te juichen als het team aanvalt maar de verdedigers ook te ondersteunden als deze onder druk staan!