Verslaggever Henk Belderbos overleden

De Alphense sportverslaggever Henk Belderbos is afgelopen dinsdag 17 januari overleden. Henk was zestien jaar lang sportverslaggever bij het Witte Weekblad. Wij hadden wekelijks contact met Henk omdat hij er voor zorgde dat er altijd verslagen kwamen van het vrouwenvoetbal in het Witte Weekblad. Soms kwam hij zelf, soms was een App-je voldoende. In september hebben we elkaar nog uitvoerig gesproken over de ontwikkelingen in Alphen na het opheffen van Sportspectrum. Op 23 oktober had ik met Henk voor de laatste keer contact over de bekerwedstrijd tegen VCS. Ik was toen in het buitenland. Er waren geen foto’s. Gelukkig was hoffotograaf Walter Planije in de buurt. Improviseren en het lukt toch, geeft altijd een fijn gevoel.

Ook maakte hij jaren deel uit van de persjury van eerst de Sportprominentenverkiezingen en later het Alphense Sportgala en is in het verleden voorzitter van voetbalvereniging AVV Alphen geweest.

Henk Belderbos was ernstig ziek. Hij is zeventig jaar geworden. Op dinsdag 24 januari a.s. wordt afscheid genomen van Henk om 15.00 uur in de aula van het crematorium (Bruins Slotsingel 9 in Alphen aan den Rijn).

Henk, we zullen je missen,

Jaap

20170122 Henk Belderbos