Gastvrouw/heer bij Damme. Goed idee!

Sinds jaar en dag ontvangen wij iedere zaterdag onze gasten (elftalleiders, bestuursleden, scheidsrechters en consuls) in de bestuurskamer. Toen we nog geen computers hadden was het een behoorlijke drukke baan op je vrije zaterdag. De hele dag door ging de telefoon en moesten wedstrijdformulieren worden ingevuld. Tegenwoordig is het een relaxt baantje van een halve dag, alles zit al in de computer of staat op de website, de ClubApp, Facebook, Instagram en het echte snelle nieuws (afgelastingen) is al lang getwitterd om 07.30 uur in de ochtend.
Van oorsprong deden alleen bestuursleden deze klus bij toerbeurt en werd het logischerwijs ‘bestuursdienst’ genoemd. In de loop der jaren kwam er echter meer hulp van buiten het bestuur en de laatste jaren doen we de dienst in duo’s met een ochtend- en middagrooster. Voetbal is een buitengewoon traditionele sport. Ondanks alle automatisering lopen scheidsrechters en elftalleiders nog steeds graag een bestuurskamer in om een handje te schudden, nog even de laatste gegevens te checken op de computer, een printje te maken, samen een kopje koffie te drinken vooraf en een kopje thee is de rust. Het is van een primair uitvoerende functie meer en meer een sociale functie geworden en je bent voor de ander letterlijk ‘het gezicht’ van onze club. En als je er toch zit kun je wel een paar praktische zaken doen. Het leukste baantje binnen de club! Echt waar.
Je begrijpt waar we naar toe willen: om gezondheidsredenen is bestuurslid Henk Zaal tijdelijk niet beschikbaar en zoeken we voor de tweede helft van het seizoen t/m mei aanstaande voor een vijftal dagdelen een extra gastvrouw of – heer die met ons mee wil rouleren. Doet het goed op je CV 😉
Wil je meer weten spreek ons aan (Jozef Kindt, Aad van der Laar, Ans van den Berg, Willem Regtuijt, Cees van Leeuwen, Richard Niesing, Jeroen van Oort of Jaap Peters) of mail naar mij (voorzitter@vvzwammerdam.nl).
Mooi weekend,
Jaap