Ledenwerf-Actie

Onze voetbalvereniging gaat werk maken van het uitbreiden van het aantal spelende teams. Er is een groepje aan de slag gegaan om daar in samenwerking met het bestuur en de spelers uit de verschillende elftallen handen en voeten aan te geven. Er worden flyers voorbereid en er worden contacten buiten de vereniging gelegd. Er wordt gemikt op uitbreiding in alle leeftijdscategorieën. Nu al woont bijna de helft van de spelende leden buiten Zwammerdam en dat kan, gezien de ligging van het dorp, best meer worden. Zeker als in aanmerking wordt genomen de uitstekende lidmaatschapsvoorwaarden. Daar wordt dezer dagen aandacht aan geschonken in een persbericht dat het bestuur uit doet gaan. Aan elk van de leeftijdscategorieën wordt binnenkort apart aandacht geschonken. Van “Groene smurfen” tot 40+. De tekst van het persbericht vindt u hierna.

VVZwammerdam heeft al enkele jaren, ondanks de samenwerking bij de vrouwen met Aarlanderveen/Rohda’76 en bij de junioren met sv Aarlanderveen, te kampen met een teruglopend aantal spelende teams. Dit komt doordat het dorp Zwammerdam vergrijst, ontgroent – steeds minder kinderen – maar ook doordat de tijdgeest met zich meebrengt dat er meer spelers per team nodig zijn om wekelijks een elftal op de been te brengen. Het aantal spelende leden is gekrompen van 220 naar 180 leden in een paar jaar tijd. De rustende leden in de 40plus-teams compenseren die aantallen wel, maar op zaterdag worden de velden onvoldoende benut.
De vereniging kan tenminste vier elftallen meer faciliteren dan het momenteel heeft. De meeste clubs hebben juist ruimtetekort op zaterdag. VVZwammerdam start in de winterstop een campagne om extra leden, liefst complete teams, te werven vanuit de omliggende plaatsen, waar veelal ruimtekort is. Om deze wervingsactie kracht bij te zetten, stelt de vereniging team-budgetten ter beschikking, gesponsorde tenues, een welkomstbon van 50 euro per nieuw lid en trainingsfaciliteiten op aanvraag. In de aanloop naar het nieuwe seizoen zullen deze trainingsfaciliteiten al worden ingepast.