40+ met drie teams present!

Vrijdagavond 9 december stond het laatste toernooi van de najaarsreeks 40plus op de agenda. We waren te gast bij de bomenrukkers uit Boskoop. We hebben het weer voor elkaar gekregen om met drie teams vanuit VVZwammerdam mee te dingen naar de eerste plek, wat inhoud dat Adrie tijdens de kerstdagen met de beker onder zijn kussen mag slapen.
Moet wel even kwijt dat wij met de kleinste vereniging elke keer met het meeste aantal teams deelnemen aan deze avonden, mooi toch? Oh ja, Jan van Dorp kwam wat later want die had beloofd thuis de kerstboom op te tuigen, zodat hij later op de avond zijn tegenstanders weer eens ouderwets kon aftuigen.

Jan (Bal) van Breukelen heeft wat slepende blessures die wij samen kunnen voegen onder de noemer Janusverrrekking, daarom pakte hij de keepershandschoenen op en verdedigde het doel met gevaar voor eigen leven. Wilfred was afwezig en op weg naar Duitsland voor een kort potje kick-boxen. De voorbereiding op de wedstrijden neemt voor een van onze spelers enorm veel tijd in beslag. Robert(draaimolen) Swart die al weken een griepje onder de leden heeft, had zijn corrigerende onderbroek weer uit de kast gepakt die prachtig vacuüm getrokken zat om zijn ….. Om met de feestdagen niet met een druppelneus onder de kerstboom te liggen had Robert een colletje mee genomen, om zijn nekje warm te houden.Ach…….dat dit kledingstuk het zicht wel eens kan belemmeren leest u strak verder in dit verslag.
Zwammerdam 2 speelde zijn eerste wedstrijd tegen Alphen. Na wat aanvallen over en weer die op niets uitliepen kreeg Joop het op zijn heupen. Met zijn met tape aan elkaar geplakte schoenen ging hij de combinatie met Robert aan en schoot feilloos de 1-0 in de touwen. 5 minuten hierna herhaalde hij dit kunstje en schoot de 2-0 binnen. Dat Alphen tegen kon scoren kwam omdat Robert zijn colletje voor zijn ogen kwam en hierdoor de bal te kort kaatste, waardoor Jan van Breukelen voor de eerste keer moest vissen.

De tweede wedstrijd stonden we tegenover Zwammerdam 3. Met Patrick op doel, met Jaap Koster, Wim en Richard voor zich als verdedigers. Jaap v/d Hoek en Inch als spitsen. Jan liet deze wedstrijd even voor wat het was met de inmiddels bekende reden. Deze wedstrijd werd door Zwammerdam 2 door doelpunten van Joop en Robert met 2-0 gewonnen.

Laatste wedstrijd was Alphia onze tegenstander. Wat kansen waren er voor Alphia , maar met mandekker Arie in onze gelederen was er geen doorkomen aan. Zelfs toen er een Alphiaan gevaarlijk dreigde te worden, plaatse Arie zijn elleboog in de beste man zijn edele delen die piepend en steunend ter aarde ging.Dit was niet Arie zijn laatste slachtoffer deze wedstrijd. Na een poging van Alphia om Jan te passeren ramde Arie de bal keihard weg, maar boven op Jan zijn oor die het uitschreeuwde van de pijn. (De dag daarna heeft Arie met Jan contact opgenomen en gevraagd of zijn oor al aan het afsterven was……..zijn hond is namelijk gek op varkensoren…. mooi hè die betrokkenheid.)

Geen doelpunten maar tevreden met Zwammerdam 2 naar de grote finale. Daarin stonden wij tegenover Zwammerdam 1, dit zijn spelers uit Alphen en omstreken die asiel hebben aangevraagd in Zwammerdam en daar goed zijn opgevangen. Omdat bij Zwammerdam 2 Michel en Bertus niet verder konden hebben wij Jan van Dorp toegevoegd om de finale te spelen. Jan wilde graag maar was zenuwachtig voor deze slijtage slag, maar toen de scheidsrechter het teken gaf dat we konden starten was daar niets meer van te merken. Nu ook weer kansen over en weer maar geen treffers. Wij drongen aan met pogingen van Robert, Joop en zelf Jan van Breukelen, maar toen Zwammerdam 1 een pisbal op Jan schoot liep Jeroen tegen de bal en deze viel achter onze keeper in het netje.

Resultaat was dat Zwammerdam 1 eerste eindigde en Zwammerdam 2 op de tweede plaats. Wat weer tot gevolg had dat Adrie de beker onder zijn kussen kan verstoppen totdat de klok weer een uur vooruit gaat. Fijne feestdagen en een goed en sportief 2017.

Mvg Remko