Voorbeschouwing VVZwammerdam – vv Linschoten

Zaterdag heten wij onze gasten van vv Linschoten van harte welkom op ons complex aan de Spoorlaan. Voetbalvereniging Linschoten is opgericht op 23 januari 1974 en speelt zijn wedstrijden op Sportpark Rapijnen waar het sinds twee seizoenen de beschikking heeft over een kunstgrasveld. Jarenlang hadden de Linschotenaren een abonnement op deelname aan de 4e klasse, maar vorig seizoen behaalde de club met de 4e plek de nacompetitie waarin in de laatste ronde werd afgerekend met vv Oegstgeest en prompt naar de 3e klasse promoveerde. Dit seizoen worden de punten bij elkaar geschraapt en heeft het mede door overwinningen op LSVV’70 en Floreant nu 8 punten uit 10 wedstrijden. De laatste keer dat VVL op bezoek kwam in Zwammerdam dateert alweer uit 2011 toen in de 4e klasse Damme met 3-2 won.
VVZwammerdam heeft de laatste drie wedstrijden aan kunnen treden tegen de top-3 en heeft met twee klinkende overwinningen, tegen vv Koudekerk en WDS, laten zien dat het mee kan gaan doen om een mooie eindklassering. Twee weken geleden werd in een prima wedstrijd WDS in eigen huis verslagen en staat het op een vertekenende 8e plek slechts twee punten van de nummer 3 uit Driebruggen. Met een eventuele overwinning vandaag op Linschoten kan er dus een mooie sprong gemaakt worden op de ranglijst, maar van onderschatting mag zeker geen sprake zijn want in deze competitie kan iedereen van elkaar verliezen (of winnen) met uitzondering van koploper Lugdunum. Het is dus aan het thuispubliek om het team der groen-witten op een sportieve manier naar de overwinning te juichen met daarin respect naar tegenstander en arbiter in acht nemend. De wedstrijd wordt door RTV – Lokaal gefilmd en door Studio Alphen live uitgezonden op de radio en van commentaar voorzien door Cees van Leeuwen.
20161125 StudioAlphen