4e pakt de 1e periode

Afgelopen zaterdag stond het door het bestuur veel geprezen Zwammerdam 4 weer vroeg in de kantine, dit keer niet voor de 3e helft zoals gewoonlijk maar nu voor het heerlijke bakkie van Martin en Jannie om even goed wakker te worden. Iedereen kwam langzaam binnen gedruppeld met kleine oogjes. Het was voor ons doen tamelijk vroeg want we hadden de derby tegen buurgenoot Rohda’76 op het programma. Om 9:20 uur vertrokken we richting Rohda’76. Daar aangekomen snel omgekleed en voor het eerst dit seizoen stonden de mannen van Zwammerdam 4 eerder op het veld als de tegenstander. Iedereen gaf een roekeloze trap tegen de bal en de warming-up was voorbij.
20161119 Rohda76 VVZwammerdam4

Er staan ruim 90 foto’s van deze wedstrijd op onze Facebook-pagina. Je kunt ook via deze website (links boven) naar Facebook gaan: kun je kijken zonder lid te zijn.

De spitsen waren allemaal vroeg naar bed gegaan want met twee doelpunten van Jeffrey, een hattrick van Maarten van Riessen, een doelpunt van klaver Bassie en een doelpunt van Patrick werd het een makkelijke wedstrijd. De verdediging stond als een huis. Rohda heeft heel de wedstrijd eigenlijk maar 1 kans gehad. De eerste helft kreeg Zwammerdam een penalty tegen omdat de scheids vond dat Huig wat te intiem tegen de tegenstander aanstond. De penalty werd gemist en eigenlijk iedereen was blij. Zwammerdam kreeg een meter bier van Huig voor het veroorzaken van een penalty en toch hielden we de 0.
Met deze uitslag lopen we met doelsaldo ruim uit op de Nr. 2. 0-7 weer een geweldige uitslag en dat werd gevierd. Om 12:00 uur werden de eerste flessen opengetrokken. Met vier verjaardagen, Tony Chocolonely verkoop voor het goede doel van de Roparun 2017, een gele kaart van Maarten Cave om het prijzen van de kwaliteiten van de scheidsrechter en het veroorzaken van de penalty van Huig, waren de eerste zes meter bier een feit.
Na de gewonnen wedstrijden tegen Sportief’46, Rijnstreek, Be Fair, Kamerik, WDS, Rohda’76, daarnaast werd gelijk gespeeld tegen Olympia en vv Koudekerk.

Zodoende is het 4e dit seizoen nog ongeslagen (doelsaldo 43 voor en 10 tegen) en heeft het de 1e (virtuele) periodetitel binnen na acht wedstrijden.

Nu volhouden en door voor de platte kar over een paar maanden.