Nick en Reijer in selectie 1e BUFC

Zondag 7 juli om 15.00 uur (locale tijd, is bij ons 24.00 uur) speelt Bellingham United voor de Cross Border Cup (USA vs Canada) tegen Khalsa SC. Toevallig staan ze samen ook op een gedeelde 1e plaats momenteel in de competitie (Pacific Coast Soccer League). Nick van den Berg (18) en Reijer Peters (18) hebben zich inmiddels in de selectie van de first squad (het 1e) gespeeld via uiterst vermoeiende trainingen van zeker twee uur per keer. De wedstrijden in het historische Civic Stadium (capaciteit 4.000 man) van Bellingham (in de buurt van Seattle) worden gespeeld op astroturf. Supersnel, … dat vergt de nodige aanpassing van onze jongens. De agressiviteit van de Amerikanen om de bal te veroveren blijkt vele malen groter dan dat ze hier zijn gewend. Balhandelingssneldheid, zeker op astroturf, is een must. Maar, … ze staan er; na ook wat vriendschappelijke indoorwedstrijden op kunstgras. Ze verheugen zich enorm om samen met aanvoerder en vriend Brendan Qulici (die hier was in februari van dit jaar) weer op het veld te staan. Ze hebben daar natuurlijk prima herinnneringen aan, o.a. tegen Floreant 2 (0-5 winst, … lees het verslag nog even) en DWO thuis (1-1 goal Reijer). Als Nick of Reijer basis staan of invallen is het voor de eerste keer in het korte bestaan van BUFC (The Hammers) dat ‘buitenlanders’ debuteren. En voor VVZwammerdam is het voor de eerste keer dat ‘uitgeleende’ spelers in een buitenlandse competitie (in dit geval van semi-profs) meedoen. Een bijzonder moment in onze 65-jarige geschiedenis. #trots Thom de Bruin (17) speelt (indoor) en traint ook mee, maar is helaas niet speelgerechtigd door een ingewikkeld FIFA-regelement voor minderjarige spelers.

20130706 BUFC Nick Reijer

20130706 Hammerofthematch quil