Brief van Peter Kremer

Beste Dammenaren,

Ik wil toch even reageren op drie jaar VVZwammerdam 1 en daarvoor vier jaar VVZwammerdam 2. Allereerst natuurlijk Leendert. Jou wil oprecht bedanken voor de geweldige samenwerking de afgelopen jaren. Ik weet dat het niet makkelijk is om met deze eigenwijze man te werken maar vanaf deze kant nogmaals dank en succes voor de toekomst. Je hebt niet voor niets je TC 2 gehaald.

En natuurlijk Pim. Jij heb je de twee seizoenen als leider geweldig laten zien, niets was te veel of het nu was op trainingen om de bidons te vullen of op dinsdag de spelers tapen en blessures behandelen, tot de zwaar geblesseerden na lopen. Voor ons (Leendert en mij ) was jij echt een verlengstuk. Je bent een topper! Ik wil ook Gerben en Koos bedanken voor de samenwerking. Voor hen was het altijd maar weer heel spannend op donderdagavond welke spelers ze zouden moeten afstaan. Natuurlijk Kim wil ik jou ook bedanken. Het was voor jou best wel lastig in de mannen wereld maar jij laat je niet zomaar inpakken. Kim, voor het komende seizoen veel voetbal plezier bij Rohda.
Het bestuur wil ik bedanken voor het gestelde vertrouwen van de laatste drie jaar, ik heb het een hele eer gevonden dat ik trainer mocht zijn van mijn eigen club. Dames en heren bestuur bedankt voor de samenwerking en ook nog dank namens Marjolein en mij voor het geweldige afscheidscadeau. Ik bedank ook de keeperstrainers Arie Vonk en Win van Tol voor hun geweldige inzet. De meiden en de jongens die er elke dinsdag en donderdag waren om voor ons natje en droogje te zorgen. Jannie, Annie ,Mieneke, Matthijs (Blaak) en Jan bedankt voor jullie goede zorgen. Ik mag ook Rob Verdonk en Fred Klomp niet vergeten. Rob, jij voor het eerste seizoen als leider en Fred als invaller als Kim er niet kon zijn. Jongens bedankt voor jullie inzet. Ik hoop dat ik niemand oversla maar als dat zo is, dan behoren die bij de supporters van de VVZwammerdam. Ik wil zeker de supporters niet overslaan. Dames en heren jullie bedankt voor jullie support van de laatste drie jaar. Want ook al was het spel niet altijd geweldig jullie waren er toch elke week ik wil jullie daarvoor heel hartelijk bedanken want zonder mensen langs de lijn is het niet leuk om de voetballen. Nogmaals dank daarvoor.
Nu kom ik bij de spelers. Jongens ik bedank jullie voor de samenwerking van de afgelopen drie jaar en natuurlijk de mannen van het tweede waar ik vier jaar mee gewerkt heb. Ja, mannen we hebben het toch met elkaar geflikt. We zijn gestart in de vierde klas en zijn nu al twee jaar derdeklasser.
Wat ik al eerder aangaf ik heb het als een geweldige periode ervaren om drie jaar met jullie te mogen werken. Het was niet altijd rozengeur en maneschijn maar zoals wij altijd hebben aangeven. Leendert en ik hebben het ook niet altijd goed gedaan. Maar als ik terugkijk was het natuurlijk in het eerste jaar geweldig zeker als je promoveert. Volgens mij hadden wij dat seizoen kampioen moeten worden wat helaas niet gebeurde, maar gelukkig wel gepromoveerd.
Dan komt het eerste jaar derde klas. Dat is andere koek. We hebben ons in de laatste wedstrijd veilig kunnen spelen dus met andere woorden heb je toch vier ploegen onder je in het eerste jaar 3e klas. Prima, zeker na de periode van ons trainingskamp. Ik ga daar nu niet over uitwijden maar jullie zorgden er wel voor dat we derde klasser bleven.
En dan gaan we het tweede seizoen in in de derde klas en zijn we ongelooflijk goed gestart. Stonden zelfs bovenin in het linker rijtje. Volgens mij was dat na een wedstrijd of vijf zes. Hierna kwam er een periode dat we niet meer konden winnen en dan probeer je als trainers het lek boven te krijgen. Maar door blessures en schorsingen werd het erg lastig en dan ontstaat er zelfs bij spelers paniek en volgens mij spelen ze dat altijd door naar de trainer(s). Dit hebben wij dus ook meegemaakt. Gelukkig hebben wij de koppen bij elkaar gestoken en er werden goede afspraken gemaakt, zodat we na de winterstop weer met een goed gevoel het seizoen konden afmaken. Inmiddels weten we hoe het is afgelopen. Met horten en stoten zijn we in de derde klas gebleven.
Wat voor Leendert en mij wel een geweldig moment is geweest is natuurlijk de rentree van Mitchell Henkes. Dat was een kippenvel momentje. Geweldig dat hij zo snel weer terug was. Beste mensen ik ga nu stoppen met mijn bedankje. Ik hoop dat ik niemand vergeten ben, als dat toch zo is mijn excuses hiervoor.
Komend seizoen ben ik gewoon weer supporter van ons clubje en jongens denk er om een trainer is ook maar een mens. Ik hoop dat jullie het voor de nieuwe trainer wel werkbaar houden.
Nog een klein dingetje. Denk er om dat een leider niet iemand is om alleen het drankje na de wedstrijd te regelen. Dit was bij ons het verlengstuk tussen spelers en trainers en andersom en wij werden ook door Pim gecorrigeerd. Dus mensen help de nieuwe leider ook een beetje. Vanaf deze kant wil ik Rob de Lange en Wim Kwakkenbos veel voetbal plezier wensen bij deze geweldige club.