40+ derde in Boskoop

Afgelopen vrijdag was het weer 40+ go-go-time, en wel bij Floreant, waar de eerste voorronde van het nederlands kampioenschap werd gespeeld. Het sportpark was, ongelooflijk maar waar, zonovergoten. De Old Boys van VVZwammerdam gingen de strijd aan met respectievelijk Alphense Boys, RVC en Floreant.

De start tegen AB was hoopvol  voor de Dammenezen. De onverwoestbare Rinus de Keijzer zette een vloeiende aanval op met een pass op maat op Roony, die vooraf had gezegd  last te hebben van een van de hamstrings. Daarom kopte hij de bal maar eventjes in de kruising. Daarna ging de Damse verdediging nonchalant tewerk en in een mum van tijd stond het 1-3. In een alles-of-nietspoging werd het niets voor VVZwammerdam. Adrihad er vier om zijn oren aan het eind van de match. Voor de tweede wedstrijd werden door middel van een felle gedachtenwisseling de puntjes op de i van de organisatie geplaatst. Tegen Floreant ging zodoende een tot op het bot gemotiveerd Zwammerdam het veld op. Dat resulteerde in een Amerikaans ogende orkaan al na 5 minuten in de 1-0 door Rinus de Keijzer op aangeven van Richard Slof. 5 Minuten later scoorde Jan van Dorp, deze keer goed uit de organisatie spelend. De kat werd in het bakkie gedacht, maar uit het niets en werd het 1-2. De verdediging stond te ver naar voren. Ene Piet, ene Johan – verder geen namen-  speelden daarin een rol.  De winst kon vervolgens wel worden vastgehouden. RVC was de laatste tegenstander en op papier de zwakste tegenstander. Een driepunter lag voor het oprapen, was het idee. Gedisciplineerd werd RVC onder druk gezet. Door met name Roony en Karel (die een tikje onder zijn gebruikelijke niveau speelde). Adrie besloot Karel naar de kant te halen voor Rinus. Deze toonde zich een gouden wissel door direct met de bal naar het vijandelijke doel op te rukken, afgemeten te passen op Roony: 1-0. Toen was het even JanvanDorp-time. Een serie kansen was niet aan Jan besteed. Toch kwam hij na een aantal minuten wel schitterend met het hoofd tot scoren na een afgemeten voorzet van de heroptredende Jordan.  Echt een Hoogendoornlaandoelpuntje zeg maar. Helaas kwam er toen een periode met zwakke momenten van doelman Adrie. Hem werd de spanning teveel waarschijnlijk. Was het vermoeidheid? Het kon niet uitblijven. Een paar keer mazzel en toen was het wel raak. Onze sluitpost dacht een lullig balletje van RVC even op te rapen. Hij pakte hem wel, maar het was uit het netje. Even later weer een verdedigingsfoutje en een keeper die niet geheel vrijuit ging: 2-2. De voorwaartsen kregen nog kleine kansen, maar het bleef bij 2-2. Uiteindelijk werd VVZwammerdam met deze resultaten op doelsaldo 3e. Terugblikkend: het team wordt steeds meer een eenheid en er valt nog een heleboel goeds te verwachten in dit perspectiefrijk team. Op 7 juni wordt het voorjaarsseizoen afgesloten bij RVC.

Was getekend: uw razende reporter Charly .