VVZwammerdam 1 – Oegstgeest 1: 2-2

VVZwammerdam 1 heeft haar status van koploper in het rechterrijtje behouden door een verdiend gelijkspel tegen Oegstgeest dat 1 plaats hoger op de ranglijst staat. Na de openingstreffer al na 3 minuten door Aloys Kremer drukte VVZwammerdam door en kwam na een kwartier via een rake kopbal van Toine Kremer op 2-0. Dat was het sein voor Oegstgeest om te gaan voetballen zoals zij dat in hun thuiswedstrijd tegen VVZwammerdam ook hadden laten zien. Veel mensen in beweging en met dreiging naar voren. Na een half uur zag de scheidsrechter een strafschop in een ongelukkige val met de hand op de bal door Jeroen van Oord. Handsbal kon worden gebillijkt. Jammer was dat de scheidsrechter niet op de 16 meterlijn stond, zoals uw verslaggever. Met hawk-eye was te constateren dat de bal 20 cm buiten de 16 meterlijn werd getoucheerd. De strafschop werd benut: 2-1.

20130504 VVZwammerdam VVOegstgeest 2-2
               Leendert, Pim, Peter en Kim nemen (alvast) afscheid van de spelers

In de tweede helft kwam Oegsgeest nog langszij. Daarmee kwam een door beide ploegen verdiend gelijkspel op het bord te staan: 2-2. Voor de wedstrijd werden trainers Leendert van Kempen en Peter Kremer, leider Pim van Riessen en verzorster Kim van Gelooven in het zonnetje gezet door bestuur en selectie. Dit kwartet neemt na aan het eind van dit seizoen afscheid van de selectie van VVZwammerdam met wie zij toch maar eventjes de status vanmiddenmoter in de 3e klasse hebben weten te bewerkstelligen, wat drie jaar geleden ook het doel was (starring Lisa Verburg: klik hier naar de 27 foto’s).