VVZwammerdam 2 vrijwel zeker van degradatie

VVZwammerdam 2 heeft de kans laten liggen zich rechtstreeks veilig te spelen door middel van een overwinning tegen concurrent VVOR 2. In plaats daarvan werd met 0-1 verloren tegen deze ploeg. De wedstrijd  werd vooral gedomineerd door VVOR. Alleen tegen het eind van de wedstrijd kwam VVZwammerdam zo’n 20 minuten lang gevaarlijk opzetten en kreeg het drie uitgelezen mogelijkheden om de gelijkmaker te produceren die in ieder geval ook nog uitzicht op handhaving zou bieden.

20130504 VVZwammerdam2 VVOR2 0 1
                           Thom de Bruin knokt voor wat hij waard is
Door de uitslagen op de andere velden is VVZwammerdam op de voorlaatste plaats terechtgekomen en staat daar in punten gelijk met Sportlust’46 3. Deze ploeg zag zijn wedstrijd niet doorgaan vanwege niet op komen dagen van tegenstander Leonidas. Verwacht mag worden dat de KNVB deze wedstrijd opnieuw vaststelt. Mocht Sportlust’46 die wedstrijd verliezen volgt er nog een beslissingswedstrijd om te bepalen of VVZwammerdam 2, dan wel Sportlust’46 3 rechtstreeks degradeert. De winnaar van een dergelijke beslissingswedstrijd mag het in promotie-/degradatiewedstrijden gaan proberen. Handhaving in de 2e klasse is dus heel erg ver weg voor VVZwammerdam 2. De ploeg heeft er na een zeer matige start, gevolgd door een lange reeks ongeslagen wedstrijden, met trainer Gerben v.d. Neut alles aan gedaan wat in haar mogelijkheden lag.