Vrouwenteam op kop

Het vrouwenteam houdt zicht op het kampioenschap door met 2-3 te winnen van SV Nieuwkoop VR1. Het was ronduit een slechte wedstrijd van de Zwammerdam-Aarlanderveen-Combinatie. Maar ja, slecht spelen en toch winnen is natuurlijk de kunst van het spelletje. De zenuwen moeten hierbij een rol hebben gespeeld. Nieuwkoop heeft best een goed team en van horen zeggen zijn meerdere speelsters benaderd om voor Zevenhoven te komen spelen komend seizoen.
20130320 ZACombinatie

We vertrokken maar liefst met 17 speelsters naar de buren aan de plas. Dat geeft natuurlijk ook al spanning, maar zoals u op de foto ziet, is er geen enkele club in de regio met een dug-out maatje XXXL. We hebben nog steeds veel speelsters die een hele wedstrijd door blessures niet aankunnen, dus wat dat betreft een luxe om de bank stevig bezet te hebben. In de 3e minuuut maakte Anne Zuidam al 0-1 dankzij een splijtende pass dwars door de verdediging heen van Veerle Peters en tien minuten later was 0-2 door een directe vrije trap die Karlijn van Dorp met de hulp van de keepster van Nieuwkoop en de wind in de rug naar binnen kegelde. Daarna werd de wedstrijd op zijn zachts gezegd een drama voor de Combinatie. Niets lukte meer en van de vaste patronen kwam niets terecht. De voorwaartsen van de Nieuwkoopse dames wisten gevaarlijk in de zwakke verdediging uit Damme gaatjes te prikken. En het werd, net als vorige week, door vreselijk geklungel achterin 1-2. Dat was niet fijn, want er wachtte nog een hele 2e helft met een felle wind tegen. We hadden toch echt de hoop gevestigd op een zekere 0-3 met de rust.
Na rust had Karlijn van Dorp in de eerste minuut het pleit kunnen beslechten door 1-3 af te drukken, maar helaas knalde ze op de goed uitkomende reserve-keepster van Nieuwkoop. De eerste keepster had zich geblesseerd bij het uitkomen in de 1ste helft. Nieuwkoop werd sterker en sterker en nam vooral levensgevaarlijke corners, zeker alleen al een kleine tien stuks in de 2e helft. Die allemaal door de wind prachtig voor de goal draaiden. Maar we kwamen steeds goed weg en keepster Daisy Streefland wist vaak met kunst en vliegwerk erger te voorkomen. Kirsten van Asselt, nog steeds geblesseerd, viel toch even in voor 25 minuutjes en door een mooi samenspel kkwam ze alleen voor de keespter en rondde bekwaam af:  1-3 dus. Ze mocht gelijk weer gaan zitten op de bank na gedane arbied, ook Lisa Zuidam hield het niet vol en toen Nieuwkoop 20 minuten voor tijd door een mooie goal op 2-3 kwam mochten we het ergste vrezen. Gelukkig zat ook Nieuwkoop er een beetje doorheen en konden de supporters en speelsters elkaar na afloop opgelucht in de armen vallen.

Een historisch moment. Omdat Zevenhoven dit weekend niet speelde staat de Combinatie voor het eerst sinds haar drie-jarig bestaan op de eerste plaats met twee punten voorsprong, maar Zevenhoven heeft nu een wedstrijd minder gespeeld. …. De druk ligt nu bij Zevenhoven. Soms zit het mee, soms zit het tegen. Vandaag zat het ontzettend mee. Beetje vreemd, wel de drie punten in de voetbaltas, maar toch niet helemaal het gevoel van een terechte winnaar. Maar we staan nu op de 1e plaats en die staan we niet meer af, …. want we moeten nog thuis tegen Zevenhoven. Daar waren we het overeens onderweg naar Aarlanderveen en Zwammerdam. De dames hebben een missie!