VVZwammerdam D1 Kampioen

Op zaterdagmorgen 13 april verzamelde de D1 om 10:00 voor de uitwedstrijd tegen Nieuwkoop D2. In de bespreking werd de tegenstander doorgenomen, maar werd ook meteen duidelijk dat iedereen toch wat gezonde spanning had, bij winst of gelijkspel was namelijk het kampioenschap een feit. Zo rond 10:45 uur kwamen we aan op het sportcomplex van de SV Nieuwkoop, snel omgekleed zodat ze om 11:00 konden beginnen aan de warming-up. Vlak voor de wedstrijd nog de laatste details en zo werd er om 11:30 afgetrapt voor het begin van de wedstrijd. Alle spelers waren fit en zo konden we beginnen met de volledige selectie: Abdias, Coen, Jop, Gijs-Jan, Micheal, Martijn, Stan, Mats, Tim, Nicky, Britt, Xander, Wouter en  Max. Helemaal klaar voor de kampioenswedstrijd dus,  …….

20130413 01 VVZwammerdam D1

Gelijk werd duidelijk dat dit een zware tegenstander zou worden, maar als welkom steuntje in de rug viel na zo’n 8 minuten de 0-1. Op links werd mooi samengespeeld door de broertjes Mats en Tim Kramer, waardoor Tim uiteindelijk alleen voor de keeper kwam en hem heerlijk buitenkant voet met een lobje over de (kleine) keeper in het doel plaatste. Na deze goal kwam de wedstrijd echt in evenwicht en werd vooral een gevecht op het middenveld. SV Nieuwkoop zocht telkens de diepe, (goed spelende) en sterke spits. Echter hun spits werd goed verdedigd door voorstopper Gijs-Jan en later Xander. Vlak voor de rust werd er een overtreding gemaakt op een van onze spelers op randje 16 meter, iets rechts van het doel, ideaal voor een linksbenige speler. Vanaf de kant werd geroepen dat Mats deze vrije trap moest nemen. Het geen gebeurde, hij legde de bal neer, deed een aantal stappen naar achter, nam de aanloop en schoot vervolgens hard en heel mooi geplaatst in de linker kruising: 0-2 Met deze stand werd de rust bereikt.
In de rust werd door de trainers verteld dat de tegenstander waarschijnlijk een donderspeech zou krijgen, aangezien ze 0-2 achter stonden en hun deze wedstrijd perse moesten winnen. Met andere woorden dat hun erg gemotiveerd en energievol uit de kleedkamer zouden komen. Het eerste deel van de tweede helft was weer aardig in balans, maar met wel wat meer kansjes voor nieuwkoop, de tegengoal hing in de lucht. En de tijd ging toch ook wel een beetje langzaam zo naar het einde toe. Uiteindelijk werd er door slecht uitverdedigen een vrije trap tegen veroorzaakt. Deze werd de 16 ingeschoten, waarbij Abdias uit zijn doel kwam, maar er toch een rebound ontstond waarbij nieuwkoop scoorde: 1-2. Zo was het geloof bij Nieuwkoop terug, met nog 15 minuten op het bord. De laatste 15 minuten van deze kampioenswedstrijd werden heel erg spannend, maar als trainer hadden wij het vertrouwen dat ze met de druk om konden gaan … Nieuwkoop kreeg nog een aardige mogelijkheid, echter hier gooide Jop zich voor, zodat het schot geblokt werd. Zo’n 10 minuten voor tijd was er wederom een combinatie tussen de broertjes Kramer, waarbij Tim doorkwam en het duel won van de laatste verdediger. Hij kreeg de bal mee, hij keek naar de keeper en schoot …. de bal vervolgens laag in de verre hoek en de bal viel binnen: 1-3. De spelers rende naar elkaar en de opluchting was voelbaar bij de spelers (en de trainers)!! Nog 10 minuten volhouden, maar na onze goal werd duidelijk dat er bij nieuwkoop mentaal iets geknakt was, echte kansen deden zich eigenlijk niet meer voor. Zo gebeurde het dat de goed fluitende jeugd scheidsrechter rond 12:45 affloot na een spannende wedstrijd, waarmee het kampioenschap het feit was.
Het kampioenschap wat als team behaald is, door hard te trainen en ook zeker veel plezier te hebben, maar bovenal door echt een team te zijn. Meteen na het laatste fluitsignaal werden er bloemen uitgereikt door de moeder van Martijn (dank Arielle Vink ) , werd iedereen gefeliciteerd. Na de douche was het tijd voor een taart van Bakker Blom (dank Dick van der Wel ) en een drankje samen met alle ouders en familie, waarna in Zwammerdam de platte kar (dank ArieJan de Bruin ) klaar stond die de spelers naar de kantine bracht. Hier wachtte nog een lekker patatje en een drankje.Zo kon iedereen zeggen: kampioenen!! We hebben het als team gedaan, daar horen uiteraard ook de ouders (en andere familie) bij, die in grote getale naar Nieuwkoop waren afgereisd om de ploeg te steunen, hiervoor bedankt , ook en bedankt voor het rijden naar alle uitwedstrijden door het jaar heen. Verder natuurlijk onze vaste vlagger Bram Strookman ( helaas kon hij er juist niet bij zijn vandaag ) en fotograaf Rob: VVZwammerdam D1 KAMPIOEN 2012 – 2013
20130413 02 VVZwammerdam D1