We are Good Looking

Het vrouwenteam, de Zwammerdam-Aarlanderveen-Combinatie, wist zaterdagochtend precies wat ze te doen stond om 10.00 uur. De dames van SV Zevenhoven van het kampioenschap afhouden. Voor de wedstrijd begon werden we verrast door een bezoek van onze nieuwe sponsor, ….. Monique van der Werf van Good Looking, onze plaatselijke ‘Beauty studio & anti-ageing Instituut’. In Zwammerdam hoef je niet meer oud te worden: anti-age-ing. Monique had de nieuwe groene trainingspakken bij zich voor het team met de slogan: ‘We are Good Looking’. Ga dan nog maar eens een topwedstrijd verliezen van koploper Zevenhoven.

20130413 01 WeAreGoodLooking

De Combinatie moest het helaas stellen met een uitgebreide lijst van geblesseerden: aanvoerster Marjolein van der Post, Lisa Zuidam en reserve-aanvoerster Kirsten van Asselt. Gelukkig waren de zusjes Angenent er wel. De Groenen hadden de 1e helft de wind mee. En scoorde in de 10e minuut via de messcherpe Anne Zuidam. In een flitsende counter liet ze de keepster van Zevenhoven kansloos, zie de foto. Maar door geklungel achterin kon Zevenhoven een paar minuten later alweer gelijk maken. Doordat Leonie Uittenbogaart uitviel, moest de geblesseerde Kirsten van Asselt alsnog aan de bak en zij wist met een voorzet (een mislukt schot) Karlijn van Dorp te bereiken die onberispelijk inschoot (1-2). Duidelijk werd dat de gevaarlijk spitsen van Zevenhoven moeite hadden met onze snelle achterhoede speelsters: je moet echt ze drie keer voorbij omdat ze gewoon niet opgeven. Het middenveld was in handen van de stofzuigers Fleur Olsthoorn, Veerle Peters, Karlijn van Dorp en Manouk Sloothaak. En daarmee was het lot, zo bleek later, van Zevenhoven bezegeld. Mede dankzij de sterke wind maakte Karlijn van Dorp een schitterende goal van links die via de paal de verre hoek in krulde. En voor rust bewees Anne Zuidam een neusje voor goals te hebben en werd het al 1-4. Dat verwacht je niet tegen de kampioenskandidaat.
20130413 02 WeAreGoodLooking.
Comfortabel de rust in dus, maar straks in de 2e helft wel de wind tegen en waarschijnlijk nu wel wakkere spitsen van Zevenhoven. Het was inmiddels 11.00 uur. Geen goals meer tegen was het devies, maar Zevenhoven maakte toch binnen een kwartier 2-4 en daarna werd het weer een wedstrijd zoals we die steeds na de winterstop kennen: knokken, letterlijk en figuurlijk, voor de punten, waarbij net als vorige week de sfeer op het veld er niet beter op werd. Dames onderling kunnen er ook wat van, zeker als je gerekend had op een leuk feestje. Gelukkig lieten onze vrouwen verder geen steken meer vallen, gingen niet in op provoacties en daardoor konden de talrijk meegereisde supporters (echt waar) met een gerust hart op weg terug naar Zwammerdam en Aarlanderveen. Nog drie finales, … we praten nergens over, but the future looks good. Bedankt Monique.
20130413 03 WeAreGoodLooking
..