VVZwammerdam Today 7/4

• De 1e heeft gisteren tegen Roodenburg gelukkig weer een punt binnen gehengeld. Als je de benen uit je lijft loopt heb je niet alleen kramp maar dwing je het geluk ook gewoon af. Mooie goals van Rik Hijdra en Fabian Wattimena, dat geeft hoop, want we willen natuurlijk niet verlliezen van Rohda, 76 volgende week;
  • Die wedstrijd start overigens met een voorwedstrijd van de 40-plus teams. Ook een soort welpen-voetbal, … net even anders. Maar even sportief;

20130407 Fabian WattinemaFabian Wattimena scoorde de 2e goal tegen Roodenburg

• Het 2e is aan een opmerkelijk opmars bezig in de 2e klasse: gisteren wonnen ze van ARC4. Inmiddels hebben ze een gedeelde 6e plaats; kunnen nog steeds degraderen, maar ze kunnen ook nog de 3e periode winnen en promotiewedstrijden spelen voor de 1e klasse. Opmerkelijk dus;
  • Ook het 3e doet het prima en staan op een slimme 2e plaats met 1 punt achterstand, maar twee wedstrijden minder dan de koploper Sportlust ’46; Dit is het ingezonden wedstrijdverslag van ene Charly (redactie neemt geen verantwoording voor inhoud en taalgebruik): ‘Weer een overwinning voor het 3e team en promotie komt nu wel erg dichtbij. en dat zou een pracht prestatie zijn voor dit toch ook niet zo jong team meer. Wat mij opviel in deze wedstrijd was de fitheid van, de veel geroemde scheids Piet van der Wolf. De kritiek van vorige week heefd hij zich toch aangetrokken. Wand hij werd nu zeker een keer of tien gezien in de strafschop gebieden. En dat mag ook wel eens gezegt worden van deze trouwe Dammenaar uit Boreft’. Hier bij acte … Charly.
  • Het 4e en het 6e hobbelen gewoon mee in hun klasse en kunnen in het linkerrijtje eindigen;
  • Het Vrouwenteam staat 2e achter Zevenhoven, maar heeft alles nog in eigen hand. Zowel de thuis- als de uitwedstrijd tegen de dames uit Zevenhoven moeten nog worden gespeeld dus je weet nooit;
  • De A1 worstelt in de 2e klasse, maar wist gisteren te winnen WDS A1, waardoor de WDS-ers nu de rode lantaarn dragen;
  • Onze C1 verloor helaas van koploper Gouda C1, maar staat nog steeds op de 2e plek, zet hem jongens, die plek moeten we houden;
  • De D1 wordt gewoon kampioen, daar kan niemand wat aan doen. En de spannende vraag blijft of Mats naar Feyenoord mag;
  • De E1 won ook gisteren met 5-3 van Sportlust en mag hopen om in het linkerrijtje te eindigen;
  • De E2 heeft het na de winterstop lastig, maar weet van de onderste plek weg te blijven. Heel knap en de E3 doet gewoon goed mee in de middenmoot;
  • De F1 zal alle zeilen moeten bijzetten om alsnog in het linkerrijtje te komen, maar dat zou maar zo kunnen lukken;
  • De F3 won schitterend van ESTO en ook zij kunnen maar zo eindigen in het linkerrijtje;
  • De 40-plus heeft een eigen verslaggever Charly: Dit is zijn relaas: ‘Op een winderig Alphia-Sportpark werd de tweede serie wedstrijden der veertig plussers afgewerkt, met zeer, ja zeer wisselende successen. der Damse teams. ik zelf had de eer om Team1  te voorzien van mijn adviezen om er een onvergetelijke avond van te maken nou dat is op een wonderbaarlijke manier gelukt. Voor aanvang werd er met het trainersgilde overlegt hoe wij tot grote successen konden komen. Het volgende geschiede, in de goal ex-topper Arie Vonk. in de spits ex gele rakker ster Karel Vlasveld en daarom heen de rest van de acteurs die Karel van menutsie moesten voorzien. Helaas deze tactiek, bleek een grote miskleun. Karel kreeg geen aanvoer dus geen treffers en als hij een goede pas kreeg bleek het doel der tegenstander toch voor deze old man een paar meter te ver. Het bleek toch wel, dat je na je zestigste niet maeer kan teren op je vervlogen sterstatus van vroeger, en ik denk dat het tijd wordt om het alleen maar bij het scheidrechter-gebeuren te houden. De wedstrijden dan: nou het eerste potje tegen Floriant, 3-0 verlies. Af en toe iets gevaarlijks van onze kant, van balklever Jaap V; of Piet K; die mee naar voren ging, dus gauw vergeten. Pot 2 tegen Alphia nog sneller vergeten totaal machteloos 4-0 verlies. Match 3 VEP, een elftal met dertigers dus eigenlijk diskwalificeren. Een 5-0 nederlaag, het is dat Arie Vonk op stoom was anders hadden alle wedstrijden dubbele cijfers gehad. Maar toen om plaats 7 en 8. Ja hoor dat liep al veeeeel beter, verschillende kansen, voor Karel paal, lat en keeper. Jaap V. alleen op doel af. Maar helaas niets moois voor een toe twee ongelukkigge momenten, en u raad het al ja hoor twee goals. Dus 2-0 nederlaag maar met ere. Volgende keer maar weer een ander tacties-consept uitzoeken ‘hopenlijk is dan Jaap Peters (was uit met de businessclub naar Feyenoord – VVV) onze voorzitter met verrassende ideeen (wand die hebt ie) ons tot grotere hoogte laat voetballen.
  • Gelukkig was er nog Team 2 die de eer hoog hield. Maar wat wil je als old stars als Wim Rectdoor, Jan Koolrijk, Richard op de Slof en de 40+ inspirator Adrie jaag in ‘t Veld. Den eerste wedstrijd ging met pech verloren, vertelde ze mij. De andere drie gewonnen door klasse doelpunten van o.a. Mike Roony, Jan K, Richard S, 2x en uit zijn winterslaap gekomen Rene van Veen 2x wat uiteindelijk opleverde een 3e plaats. Met als winnaar natuurlijk weer, zoals altijd Floriant 1, na afloop was er nog een aftermatch party. Die bestond uit een redelijke nathoud gebeuren. En zo werd het toch nog gezellig voor Team 1, en gaan we over twee weken met dubbele energie naar Rohda ’76  om nog betere uitslagen neer te zetten. Maar eerst, zaterdag a.s. de voorwedstrijd van Rohda – VVZwammerdam. 40+rhoda-40+zwammerdam om ongeveer 13.00 uur, dus wld u eens genieten van de caprioolen van Old Damme kom dan even eerder naar Bodegraven, en daarna aanschouwen hoe het 1ste; wind van Rohda 1, of niet????? Dit was u doollende reporter der veertig plussers, Charly met voutjes in de tekts, …. sorry’. (Kinderen neem hier geen voorbeeld aan).