Op 1 april verloor … …

Na de teleurstellende 0-0 tegen Ariston ’80 afgelopen zaterdag was het vandaag, 2e Paasdag, winterkoud en 1 april,  aan Damme om zich te revancheren tegen het als laatste geplaatste Haagse Hout. In de eerste vijf minuten van de wedstrijd toonde Damme inzet waarbij direct al twee corners werden geforceerd. Pas in de 10e minuut werd het eerste schot op het doel van Ferry gegeven. Tot zover ging alles goed.

20130401 VVZwammerdam HaagseHout 2 4
En we waren klaar voor een feestje

In het eerste half uur miste Maarten van Riessen twee mogelijkheden tot scoren. Ferry moest eenmaal in aktie komen om een aanval van Haagse Hout onschadelijk te maken. In de 28e minuut stond de verdediging van Damme te slapen bij een corner van Haagse Hout: 0-1. Gesteld kan worden dat Damme te slap de duels inging met als gevolg dat de meeste tweede ballen voor de Hagenezen waren. Na 33 minuten had Maarten van R. de kans om gelijk te maken; hij koos ervoor om de bal af te spelen, dit zonder het beoogde resultaat. Na 36 minuten wist Toine via een meesterlijke trap de bal in het doel (zie de foto’s) van de Hagenezen te leggen. De vreugde was echter van korte duur omdat binnen vijf minuten Haagse Hout wederom via een corner op 1-2 wist te komen. Vlak voor rust haalde Rick van een afstand van ongeveer 20 meter uit en rolde de bal via de paal en de rug van de keeper in het Haagse doel. Ruststand 2-2.

Na de thee kreeg Maarten van R. direct na de aftrap een kansje, de keeper lag echter in de weg. Na bijna 10 minuten spelen verkleinde keeper Ferry, bij een counter van Haagse Hout zijn doel op een prima manier. Het schot hierop ging over. Het wedstrijdverloop liet vervolgens veel te wensen over; duels werden niet aangegaan of gewonnen. Na ruim een kwartier moest Jeroen van Dorp de bal van de doellijn halen. In de twintigste minuut werd René er uitgelopen door zijn directe tegenstander. Jeroen van Dorp trok in de 16 aan de noodrem met als gevolg een gele kaart en een pingel. Deze werd onberispelijk ingeschoten: 2-3.

De wedstrijd vertoonde een steeds rommeliger beeld, het zogenaamde “hotseknotsbegoniavoetbal”. Na 33 minuten in de tweede helft kreeg spits Maarten een prima kans, maar strandde op de keeper. In de hierop volgende aanval van Haagse Hout liet de verdediging van Damme steken vallen waardoor de Haagse gasten beslissend konden scoren:2-4. Hierna ontstond er een alles of niets offensief waarbij Thom, Gerald en Fabian werden ingebracht. Dit offensief leverde nog enkele counters van Haagse zijde op die gelukkig konden worden gepareerd. Na 45 minuten besloot de goed leidende scheidsrechter af te fluiten waarna Damme met een eindstand van 2-4 naar de kleedkamer kon om daar de wonden te likken. Omdat de directe concurenten ook drie punten lieten liggen bleek de schade uiteindelijk beperkt maar kan wel gesteld worden dat Damme een grote kans heeft laten liggen om zichzelf enigszins veilig te spelen.

Zaterdag tegen Roodenburg, … als Florant lukt, … dan, …… we zien u graag op 6 april, ook weer  aan de Spoorlaan.

Klik naar het complete beeldverslag (40 stuks)