40+ maakt herstart

De 40+ competitie is afgelopen vrijdag weer van start gegaan bij TAVV. Helaas waren er op het laatst nog twee afzeggingen zodat er voor de twee teams geen wissels waren. Goed om warm te blijven, maar jammer voor Jaap P. en Arie V. Het was dan ook niet verwonderlijk dat VVZwammerdam in de poulefase geen potten brak: Team 1 laatste met 2 verlieswedstrijden, Team 2 voorlaatste met een winst- en twee verliespartijen. Zodoende moesten onze twee teams onderling strijden om plaats 5 en 6. Door de organiserende vereniging werd deze match wel aangekondigd als “de kraker van het toernooi”. Team 2 had op papier het sterkste zevental. Zij kwamen het veld op met een blik van Ajax: dat wordt een eitje.

20130318 KAAS

En ja hoor: dat riep bij het 1e de gedachte op: ‘dat nooit’. Meteen werd er tactisch gewisseld: Karel in plaats van Hans op doel en Hans door naar de spits. Dat betaalde zich direct uit. Een splijtende pass van Bert naar Hans. Die omspeelde de gehele achterhoede, dan tikkie-takkie met Richard en: GOALLLLLL. Twee minuten later een solo van Roony en weer Richard die scoorde: 2-0. Team 2 speelde alles-of-niets en doelman Jan van Dorp ging vliegende keep spelen, maar dat leverde meteen een voutje op: 3-0. Team 2 scoorde vervolgens een voor iedere keeper, dus ook voor Karel, onhoudbare bal: 3-1. Na de 4-1 werd de wedstrijd geroutineerd uitgespeeld door Team 1. Jozef dacht nog in samenspel met terrier Rinus in de punt de bakens te verzetten maar er was geen kans bij een sterk keepende Karel, die zijn team oppepte met een Van Gaal-achtige zwaai (duikeling) over een afrastering, na ook al een afzwaaier van Willem. Deze buiteling bij het halen van de bal was de kers op de taart en de handjes van het talrijk publiek gingen daarvoor ook op elkaar. Ondanks de vernedering voor team 2 was het na afloop onderling toch beregezellig. Nu op naar 5 april bij Alphia. Hopelijk loopt de boetepot voor afwezigheid of te laat komen niet te hoog op. Oh ja: winnaar werd Floreant dat in de finale Rohda’76 versloeg.

(met dank aan verslaggever Karel Vlasveld)