Strijdbaar VVZwammerdam pakt punt

VVZwammerdam heeft een zwaarbevochten punt behaald tegen Kamerik. Lange tijd zag het er niet naar uit dat VVZwammerdam iets zou overhouden aan deze ontmoeting. In de eerste helft kwam Kamerik op 0-1 via een niet waargenomen offside goal. De 0-2 ontstond uit een door Kamerik uiterst professioneel uitgevoerde corner waarbij de aanvallers zigzagden en vrij wisten te komen. Het moet muisstil in de kleedkamer zijn geweest tijdens de rust. Wat nu?

20130316 00 VVZwammerdam VVKamerik 2 2
                             Pupil van de week: Anne Boer (uit de F1)

De tweede helft liet Kamerik enkele malen na om VVZwammerdam op een onoverbrugbare 0-3 te zetten en Kamerik moest daarvoor de tol betalen. Niemand minder dan Mitchell Henkes (goed voor 75 minuten in de basis!) drong een kwartier voor tijd door tot in de 16 meter van Kamerik en werd daar geveegd. De penalty werd door Maarten van Riessen onberispelijk benut. Vlak voor het einde van de wedstrijd scoorde de doorgeschoven uitblinker aan VVZwammerkant Mark Noorlander de 2-2. VVZwammerdam voert, met nog 6 wedstrijden te gaan, de spanning op, want het staat nu op de plaats net boven de streep voor nacompetitie.

De wedstrijd VVZwammerdam-Kamerik puilde niet uit van klasse, het was schraal wat beide teams lieten zien. Wel toonde VVZwammerdam zich een strijdbaar, en niet op elkaar mopperend, team zien dat zich niet neer wilde leggen bij een nederlaag die onafwendbaar leek. Veel toeschouwers waren toen echter al teleurgesteld naar huis vertrokken en zij misten deze apotheose.

20130316 01 VVZwammerdam VVKamerik 2 2
Mitchell Henkes vindt letterlijk en figuurlijk weer zijn draai

10130316 02 VVZwammerdam VVKamerik 2 2

Maarten van Riessen schot de penalty onberispelijk in