Bijpraten over VR1 met de vlaggende reporter

Zaterdag 12 november jongstledn speelden de dames van Zwammerdam de thuiswedstrijd tegen BSC VR1 en zaterdag 19 november aanstaande staat de uitwedstrijd in Rijpwetering tegen de dames van ROAC VR1 op het programma. Een kleine terugblik op afgelopen zaterdag en een vooruitblik naar aanstaande zaterdag volgt hieronder.
De vlaggende reporter had zaterdag 12 november biljartverplichtingen (hij had achteraf zijn tijd beter kunnen besteden) en heeft zodoende niet een volledig verslag van de thuiswedstrijd tegen de Benthuizense dames. Het werd in ieder geval, net als de week ervoor, een doelpuntenfestijn. Binnen vijf minuten waren er al drie doelpunten gescoord, waarvan één een mooie tegentreffer van BSC was. Na een half uurtje stond het al 5-1 voor Zwammerdam, dankzij Martine Koole tig keer en een goed benutte penalty van wie anders dan Manouk Sloothaak. De ruststand zou 7-1 zijn en de eindstand 11-1. Wie er gescoord hebben? Martine Messi Koole zeven keer, Manouk Sloothaak en naar verluid Lisa Zuidam 1 of 2 keer en dan ook nog misschien Kirsten van Asselt. Normaliter kan de vlaggende reporter altijd terugvallen op de groepsapp, maar daarin bleef het angstvallig leeg. Peter Kranenburg kon ook geen zinnige toelichting geven. Zodoende dit halfslachtig verslag.
Mooie anekdote is natuurlijk wel dat de hierboven genoemde Peter de afstandsbediening van het scorebord had meegenomen naar de uitwedstrijd van het eerste bij WDS. (overigens knap gewonnen daar door de heren!). Derhalve bleef de einduitslag van de dames 11-1 op het scorebord staan, terwijl het vierde elftal daar moest spelen. Zeer sportief hebben zij dezelfde uitslag neergezet, om zo geen verwarring te veroorzaken. Dat kostte Chris van Riessen nog een biertje, daar hij expres een penalty heeft moeten missen (naar eigen zeggen) om deze uitslag gehandhaafd te houden.

Dan de wedstrijd van aanstaande zaterdag tegen ROAC VR1. Wat valt daar over te zeggen? In ieder geval dat ROAC hier en daar mooie uitslagen neer weet te zetten. Weliswaar niet met dezelfde scoringsdrift als de top drie, maar wel voldoende om bijvoorbeeld twee keer te scoren tegen koploper Oegstgeest. De dames uit Rijpwetering staan derhalve met 12 uit 7 op een verdienstelijke 5e plaats. Van onderschatting mag, na de twee eenvoudige slachtpartijen van de voorbije weken, geen sprake zijn. Ons snelle (nu niet meer) geheime wapen Deborah van der Meer zit nog altijd in Turkije, voor de rest verwacht de vlaggende reporter een goede opkomst van de dames.
Zaterdagmiddag 14.30 Rijpwetering: de (sub)topper in de vierde klasse ROAC VR1 – Zwammerdam VR1. Komt dat zien!
De vlaggende reporter

NB: de foto’s staan op onze Facebook-pagina (ga naar hrechts boven op deze website (ook als je geen lid bent, kan dat).