Voorbeschouwing VVZwammerdam – vv Koudekerk

Zaterdag heten wij onze gasten van vv Koudekerk van harte welkom op ons complex aan de Spoorlaan. De voetbalvereniging Koudekerk is opgericht op 28 maart 1938 en speelt zijn wedstrijden al sinds jaar en dag op de sportpark aan de Gruttolaan. In de 78 jaar dat de vereniging nu bestaat is het uitgegroeid tot een sterke club met ruim 600 leden. Toch pendelt de club al jaren tussen de 4e en de 3e klasse waardoor het al menigmaal de tegenstander van Zwammerdam is geweest. Al sinds de promotie naar de 3e klasse in 2005 proberen de Koudekerkers door te stoten naar de 2e klasse, maar hoger dan een 3e plek zijn ze in de seizoenen niet gekomen en in de nacompetitie lukt het altijd net niet. Dit seizoen staan de gasten na zeven wedstrijden op een 2e plek achter het sterke Lugdunum waar het gelijk tegen speelde en werd er alleen maar verloren van WDS. Koudekerk is dus in vorm en is vastbesloten om dit seizoen wel door te stoten naar de 2e klasse maar VVZwammerdam is in de jaren wel een lastige hobbel naar dit streven gebleken.
Zwammerdam beleeft een wisselvallige seizoenstart en werd het vorige week jammerlijk uit de beker gestoten door het Haagse VCS. Een kwartier voor tijd wist stormram Kenny Blanken nog de 2-1 in te koppen, maar helaas kwam kort daarop de gelijkmaker. In de loterij die de penalty serie is werd de laatste strafschop door Damme gemist en wist het dus niet zover te reiken als vorig seizoen. Gelukkig nam Damme twee weken geleden 3 punten mee uit Zegveld ondanks het feit dat het 2 maal op achterstand kwam tegen Siveo ’60. Door deze overwinning staan de Dammenaren nu met 10 punten op de 8e plek maar heeft het nu twee wedstrijden tegen de Top 2 in het vooruitzicht. In deze wedstrijden kan Zwammerdam laten zien waar het echt staat, kunnen we dromen van een topnotering of moeten we blij zijn met een plaats in de middenmoot!
20161028 Poster Studio Alphen