VVZwammerdam – VCS: 2 – 2 VCS wns

Vanmiddag was VVZwammerdam gastheer voor VCS uit Den Haag. Uitblinker van de dag was de scheidsrechter die een demonstratie gaf hoe er gefloten kan worden. Een korte uitleg bij elke beslissing. Dat wordt geaccepteerd en gerespecteerd. Hulde. De wedstrijd zelf was boeiend en eindigde verdiend op een gelijkspel. In de penalties was VCS sterker en ging daarom terecht door in de beker.
20161026 KennyBlanken

Kopbal Kenny Blanken (foto Walter Planije – Witte Weekblad)

In de eerste helft kwamen beide ploegen elk tot 2 kansen. Bij VVZwammerdam was beide keren Kenny Blanken betrokken. Hij had het vizier nog niet scherp genoeg staan, maar duidelijk was dat de wedstrijd min of meer om zijn persoon heen hing.
In de tweede helft kwamen de langverwachte doelpunten. Eerst de 1 – 0 voor VVZwammerdam uit een penalty door Bryan van Delft in de 48e minuut. Tien minuten later kwam VCS langszij uit een moeilijke hoek: 1 – 1. In de 71e minuut gaf Koen Woudenberg een bekeken schot op doel met als eindstation de lat. Na een enorme kans voor VCS in minuut 73 kwam VVZwammerdam op voorsprong. Evenals vorige week was Koen Woudenberg de aangever. Hij vond perfect Kenny Blanken die aan soren toekwam: 2 – 1. Heel Zwammerdam ging er even voor zitten, want dit leek binnen. Niets was minder waar want in minuut 77 kon VCS doorgaan na een aarzeling in de Zwammerdamdefensie: 2 – 2. Er kwam nog een kans voor Kenny Blanken, die net mislukte.
Penalties waren het gevolg en daarin trok VCS met 5 – 4 aan het langste eind. Slotconclusie: een nuttige partij met een aantal nieuwe spelers die aan “speelminuten” toekwamen.