Siveo’60 – VVZwammerdam: 2 – 3

Het verslag van deze wedstrijd was eigenlijk al geschreven toen VVZwammerdam toch nog de winst in deze derby naar zich toe wist te trekken in de 93e minuut. In die minuut kopte Mitchell Bons de 3-2 binnen. De verdiensten van die treffer komen geheel op rekening van  een viertal spelers. Emiel Samsom die de bal uit een uittrap direct bij Bryan van Delft in de voeten brengt. Bryan die de bal goed afschermt en een overtreding mee krijgt. Koen Woudenberg als vrije trapnemer in een dubbelrol. Koen speelt, in plaats van de bal in een keer voor te gooien, in op Bryan van Delft. Die kaatst terug op Koen en die besluit met de beste voorzet van deze middag op Mitchell Bons. Kopbal: 2 – 3. Over de wedstrijd tot dat moment leest u hierna.

aaaa
                       Hier scoort Mitchell Bons de winnende treffer voor Damme

Beide ploegen begonnen voorzichtig aanvallend aan de wedstrijd. in het eerste kwartier mocht VVZwammerdam zich gelukkig prijzen. Emiel Samsom redde prachtig in de 13e minuut. In de 16e minuut blunderde de verdediging op rij en als een wonder bleef de 0 – 0 op het scorebord. In de 31 minuut werd het dan toch, verdiend, 1 – 0 voor Siveo’60. VVZwammerdam antwoordde vrijwel direct. De goed spelende Toine Kremer tikte de bal op de lat in minuut 33. In de 39e minuut besloot Bryan van Delft over. In minuut 41 kwam Siveo’60 bijna op 2 – 0, maar doelman Emiel Samsom redde, zoals wel vaker de laatste weken. Als complete verrassing scoorde Kevin Bergshoeff in de 44e minuut de 1 – 1. Eigenlijk was de aanval na een solo van Mitchell Bons afgeslagen, maar door een toeval kwam VVZwammerdam toch in balzbezit. Uiteindelijk zag het eruit als een vloeiende aanval. Na rust hetzelfde beeld. Siveo’60 kreeg een grote kans in de  48e minuut. Siveo’60 kwam na onzorgvuldigheden bij VVZwammerdam niet onverwacht op 2 – 1 in de 50e minuut. Al 2 minuten later kwam VVZwammerdam langszij door goed werk van Kevin Bergshoeff die Bryan van Delft in stelling kon brengen. Een droge knal en 2 – 2 op het scorebord.
In de 68e minuut kreeg Toine Kremer een kans door goed doorzetten van de goed ingevallen Kenny Blanken. In de 81e minuut trof Toine Kremer de paal na een mooie aanname op een voorzet van Gerald van Asselt. Het werd steeds spannender. Emiel Samsom moest een dubbele redding verrichten vijf minuten voor tijd. In blessuretijd trok VVZwammerdam toch nog de winst naar zich toe. Naast dit positieve punt kan worden vermeld dat de scheidsrechter uitstekend floot.

eee
            De doelpuntenmakers deze middag Kevin, Bryan en Mitchell