Voorbeschouwing VVZ – BSC

Zaterdag heten wij onze gasten van BSC’68 van harte welkom op ons complex aan de Spoorlaan. De Benthuizer Sport Club ’68 is opgericht op 15 oktober 1968 en bestond toen uit 26 senioren en 39 jeugdleden. Een stuk land achter de molen werd beschikbaar gesteld waar getraind kon worden en thuiswedstrijden moesten uit gespeeld worden tot mei 1970. Toen werd het complex ‘Ons Erf’ in gebruik genomen en waar de Sport Club ot vijf jaar geleden nog huisden.

Heden ten dagen heeft de club uit Benthuizen een gloednieuw complex genaamd ‘Ons Nieuwe Erf’. Sportief gezien wist de club pas in 1998 zijn eerste grote succes te boeken en werd het kampioen in de 5e klasse. In 2001 en 2006 wist het kampioen te worden in de 4e klasse waardoor B.S.C. nu al 10 seizoenen achtereen uitkomt in de 3e klasse. Dit seizoen werd in de beker net niet de 2e ronde gehaald door een verlies tegen DWO en in de competitie werden de laatste twee wedstrijden gewonnen van Perkouw en CVC zodat er nu 7 punten uit 5 wedstrijden gehaald zijn, net zoveel als VVZwammerdam!
Zwammerdam heeft na een sterk begin nu twee nederlagen op rij aan de broek. Tegen CVC Reeuwijk werd pas in de 2e helft goed gevoetbald maar kwam toch te kort en verloor met 2-3. Vorige week werd er in een rood gekleurde wedstrijd met 3-1 van Floreant verloren. Voor wie er niet bij was zou denken dat de drie rode kaarten voor Damme het gevolg waren van een schopwedstrijd, maar dat was het allerminst, de vele gele kaarten vielen voornamelijk door verbale overschrijdingen en daar wordt hopelijk zaterdagmiddag lering uit getrokken. VVZwammerdam kan zich vandaag sterken met de gedachten dat het met negen man beter was dan de Boskoopse tegenstander en als men het hoofd (een stuk of 14) niet verliest er een goed resultaat neergezet kan worden. Het publiek heeft vandaag de taak om op een sportieve manier zijn team aan te moedigen en maak de scheidsrechter geen verwijt, de goede man staat er ook in zijn eigen tijd!
Kijk nog even naar de beelden van de laatste thuiswedstriijd tegen BSC’68 afgelopen maart. Wat was de uitslag en wie scoorde(n) er?
{youtube}whkypvqOu3Y{/youtube}