Voorbeschouwing Zwammerdam – CVC Reeuwijk

De Christelijke Voetbal Club Reeuwijk werd op 26 juni 1968 opgericht door een groep Reeuwijkers die met hun christelijke achtergrond op de zaterdag wilden spelen. De oprichting werd medemogelijk gemaakt door financiering van de Hervormde en Gereformeerde gemeente. De club begon deze dagen met 36 leden maar is nu in 48 jaar tijd uitgegroeid tot maar liefst 500 CVC-ers. Sportief gezien kwam de club jarenlang uit in de 4e en 5e klasse maar sinds 2009 speelt het onafgebroken in de 3e klasse.
20160916 VVZ CVC april 2015
Vorig seizoen kwam VVZwammerdam de Reeuwijkers driemaal tegen 2x in de competitie waar uit gelijk werd gespeeld en thuis nipt verloren, ook werd er in de beker tegen elkaar gespeeld en was het CVC die Damme uitschakelde met 2-1. Duidelijk was dat de gasten toen een verdedigend ingesteld team waren die een dodelijke counter in huis hebben!
VVZwammerdam heeft een ongekende vliegende start! Waar zonder verliespunten de volgende ronde van de beker gehaald werd zijn nu ook de eerste twee competitiewedstrijden in winst omgezet. Na een sterke eerste uur tegen Schoonhoven werd er thuis met 4-2 gewonnen. Uit werd vorige week een matige wedstrijd tegen Zevenhoven omgezet in een 0-1 winst. Lang leek het 0-0 te worden maar in de laatste minuut kreeg Damme een terechte strafschop waaruit aanvoerder Lars Kremer niet faalde en feilloos de winst binnenschoot.

Zoals eerder genoemd valt er tegen CVC vanmiddag wat zaken rechtgezet te worden ten aanzien van vorig seizoen. Alle reden om vandaag op een sportieve manier onze groenwitte vlaggenschip naar de overwinning te juichen!