In memoriam Piet Geerlof

Met Piet is onze voetbalvereniging een zeer markante oud-voorzitter ontvallen. Dat het met de gezondheid van de 78 jaar geworden Piet al enige tijd niet goed ging, was bekend en toch was het nog onverwacht toen ons het bericht van zijn overlijden zondagavond bereikte.

20160828 PietGeerlof

Gedurende tien jaar heeft Piet de voetbalvereniging geleid toen daar een eind aan kwam in 1982. Hij kreeg in die periode de grootste krachttoer voor zijn kiezen waarvoor de vereniging ooit heeft gestaan: de stichting van een nieuw complex dat in 1977, midden in zijn voorzittersperiode, werd geopend. Samen met secretaris Henk de Visser en penningmeester Klaas Staal trok Piet de kar, toen allen pas half dertigers! Een piepjong bestuur dus.

Piet was net uitgespeeld in het 1ste toen hij voorzitter werd, maar een groentje was hij niet want hij had toen ook al vier jaar gemeenteraadservaring. Piet heeft zich na zijn bestuursperiode altijd nog zeer betrokken getoond bij het reilen en zeilen van de club. Dat kwam natuurlijk ook omdat zijn zoons Wilfred, Jaco en Pieter-Jan jarenlang in het 1ste speelden.

Toen Pieter-Jan trainer was van het 1ste was Piet vaak te zien langs de lijn. Hij maakte in die periode de promoties mee naar de 3e klasse waar de club ook nu nog bivakkeert. Piet en Nini hadden een echt voetbalgezin gesticht waar het elke dag over voetbal moet zijn gegaan en de meningen nooit onder stoelen of banken werden gestoken. Ook dochter Ellen deed daarin mee.

Er was wel een grote rode draad door Piet’s leven heen te trekken en dat was Feyenoord. Het is uitgerekend op de dag dat Feyenoord weer alleen aan de leiding gaat dat Piet ons heeft verlaten. Wij zullen Piet, om wie hij was, nooit vergeten. We wensen Nini en de familie veel sterkte in het verwerken van dit verlies.

VVZwammerdam Embleem RGB 300x300px