F1 op de platte kar het dorp in!!

Het zat er al langere tijd aan te komen, maar zaterdag 23 april was het dan echt zo ver. Drie wedstrijden voor het einde kon VVZ wammerdam F1 kampioen worden als het niet zou verliezen van tegenstander De Jodan Boys uit Gouda. Het kon eigenlijk niet meer mis gaan want concurrent RVC’33 F1 stond op grote achterstand. Maar juist dat maakte de spelers een beetje zenuwachtig. De hele week ging het over niets anders. Op school werden de spelers gek van elkaar en op de team-app waren de ouders net zo actief. De gehele dag hoorde ik een pling van weer een app, iedereen was gespannen ook de begeleiding.
f1 Kopie
                                                    Kampioenen

De hele week was er goed getraind en was het weer erg prettig met een lekker zonnetje. Ideaal om kampioen te worden en VVZ F1 was er klaar voor. Maar De Jodan Boys wilden niet meewerken en hun sportieve plicht vervullen. En terecht. Aan de spelers kon ik in het veld toch wel merken dat het een andere wedstrijd was dan anders. Niet zuiver, balverlies, maar toch wel sterker met een geweldige keeper Herby dor Mook als het fout dreigde te gaan. Liefst vijf keer in de eerste helft wist hij bijna zekere doelpunten te voorkomen. Ook in de achterhoede waren Lars Boer, Job van der Hulst, Kay de Wit en Rens van der Leeden in staat om de tegenstander het voetbal lastig te maken, prima gedaan. Op het middenveld moesten Tijn de Groot en Kiano Stoof vele meters maken om voor en achter te zijn. Voorhoede spelers Mike Captein, Ruben Stolwijk en Renzo de Wit moesten voor het gevaar zorgen wat aardig lukt. Met de rust was de stand nog maar 2-0 door Mike en een eigen doelpunt, maar het was een spannende wedstrijd waarin Jodan Boys goed partij gaf.

Na de rust toch wel in de verdrukking, maar toen Tijn mooi 3-0 wist te score leek het gespeeld. Maar Jodan Boys kwam terug en maakte 3-1. Het werd nog even spannend en de vele enthousiaste ouders, familie en andere bekende zagen Ruben en Mike VVZ F1 naar een veilige 5-1 eindscore te schieten. Toen scheidsrechter Twan Kremers voor het einde floot kon het feest beginnen. Taart, champagne en mooie woorden van voorzitter Jaap Peters waren ons deel, maar leuk was het aandenken van het bestuur. Een standaard met voetballer en een kampioensdiploma. Na de groepsfoto voor de historische muur gingen we op de platte kar, de traditie van VVZwammerdam.

In het gehele seizoen, na de bekerwedstrijden, werd slechts één keer met 5-4 verloren van en in Woerden. Maar hier speelde toen enkele F1 spelers mee. De thuis wedstrijd werd met 9-2 gewonnen. Verder werd concurrent RVC’33 F1 twee keer met 6-2 verslagen. Tegen de nummer laatst Olympia werd met maar liefst 14-0 gewonnen en daar moeten we nog een keer tegen. Alphense Boys werd ook met grote cijfers overlopen; 13-2 en 12-0. Ook Siveo F1 (2-1 en 7-3), VEP (3-2 en 7-0) en UNIO (7-1 en 6-1) konden in het begin goed meekomen, maar haakte op het einde af. Sportlust’46 was uit erg lastig met 3-1, maar thuis werd het 7-0. Komende zaterdag spelen we nog tegen Jodan Boys uit. Maar de strijd is gestreden en VVZwammerdam F1 is KAMPIOEN, gefeliciteerd!!
Trainers Rien van Elk, Stan Kortmann en leider Wim de Wit bedanken de spelers, maar zeker ook de ouders voor hun steun en enthousiasme.

Rien van Elk
Jeugdcoördinator VVZwammerdam

NB: de overige foto’s staan op onze Facebook-pagina, … ga naar links boven deze site. Ook als je geen lid bent!