Voorbeschouwing VVZwammerdam – Floreant

Zaterdag heten wij onze gasten van Floreant uit het naburige Boskoop van harte welkom op ons knusse complex aan de Spoorlaan voor alweer speelronde 23 uit deze regionaal getinten derde klasse A. Waar we bij veel wedstrijden kunnen spreken van een derby is toch wel een echte burenruzie, waar naast de punten ook een stuk prestige op het spel staat. En punten kunnen beide ploegen nog wel gebruiken in de strijd tegen een plek in de zeer ongewenste nacompetitie tegen degradatie, waarbij dat voor Floreant nog wat meer geldt dan voor VVZwammerdam gelet op het verschil van drie punten in het voordeel van VVZ op de ranglijst.

Een nederlaag in deze wedstrijd en een overwinning van Hazerswoudse Boys maakt de situatie echter zeer precair, dus een overwinning is ook voor de mannen van Rob de Lange zeer noodzakelijk. Dat beide ploegen aan elkaar gewaagd zijn bewees wel de uitwedstrijd waarin Damme in een spannende wedstrijd uiteindelijk met 1-2 aan het langste eind trok.

20160422 Floreant VVZ 1 2

Floreant kent tot op heden een zeer wisselvallig seizoen, waarin de dramatische reeks aan het einde van vorig seizoen, waarin een toppositie na twee periodes in een zeer slechte laatste periode zomaar uit handen werd gegeven, in de eerste periode werd voortgezet. Door een betere tweede periode staat Floreant nog net boven de gevarenzone maar de afstand tot gevaarlijke plekken van Hazerswoudse Boys en NSV’46 is maar twee resp. drie punten. Een overwinning is voor de ploeg van Leendert van Steensel, die deze week bekend maakte toch volgend seizoen geen trainer meer te zijn bij Floreant in verband met de promotie van Sparta.

VVZwammerdam zal er alles aan gelegen zijn de drie punten in huis te houden tegen de buren uit Boskoop om zo definitief afstand te nemen van de onderste plekken en de laatste drie wedstrijden zonder al teveel zorgen uit te kunnen spelen. Er zal dan wel uit een wat ander vaatje getapt moeten worden dan de laatste wedstrijd tegen Lugdunum toen in een weinig overtuigende wedstrijd met 1-0 werd verloren. De thuiswedstrijd tegen DoCoS de week ervoor is dan een beter voorbeeld, waarin een verbeten knokkend VVZ een verdiend gelijkspel binnensleepte en uiteindelijk misschien wel recht had op wat meer.

We wensen u een spannende en vermakelijke wedstrijd toe.