Voorbeschouwing VVZwammerdam tegen DoCoS

Zaterdag heten wij onze gasten van DoCoS uit Leiden van harte welkom op ons complex aan de Spoorlaan voor alweer speelronde 21 in de 3e klasse A en voor de verandering een keer geen derby. Het is echter wel een wedstrijd tegen de trotse koploper van onze competitie en de gedoodverfde kandidaat voor de titel met zes punten voorsprong op naaste achtervolger Kagia. De uitwedstrijd bewees ook dat Docos niet voor niets bovenaan staat want dat was één van de weinige wedstrijden waarin Zwammerdam niets in te brengen had en de 4-0 nederlaag gaf de verhoudingen in het veld uitstekend weer.
20160401 Reijer scoort

Toch is DoCoS zeker niet gerust op een goed resultaat in Damme want de laatste twee seizoenen wist men daar niet te winnen (twee gelijke spelen met 1-1 en vorig seizoen 2-2) en thuis is VVZ lastig te kloppen door een ploeg in de bovenste regionen. CVC en DWO gingen naar huis met een minieme 0-1 overwinning maar Koudekerk, Kagia en Lugdunum speelden gelijk en zeker Kagia mocht daarover zeker niet klagen.

Door de komst van een aantal nieuwe spelers begon DoCoS nog wat onwennig aan de competitie en eindigde de eerste periode op een vierde plek gelijk met CVC Reeuwijk. Daarna begon het echt te lopen en pakte men ongeslagen de tweede periode waardoor de nacompetitie een feit was. Doelstelling is echter de titel en daarom gaat men in de derde periode door met winnen en staan er alweer 9 punten uit drie wedstrijden achter de naam DoCoS met daarbij een 2-0 overwinning tegen toen nog rechtstreekse concurrent Koudekerk. DoCoS komt dus voor niets minder dan een overwinning naar Zwammerdam.
Aan de mannen van trainer Rob de Lange de taak om daar een stokje voor te steken en de huid zo duur mogelijk te verkopen. Het vertrouwen zal na de spectaculaire 3-4 in blessuretijd tegen NSV’46 zeker aanwezig zijn. Al dient wel gezegd te worden dat de wedstrijd in de eerste helft al lang en breed beslist had moeten zijn en dan had er zeker weer een score als in de thuiswedstrijd (8-1) in gezeten. Nu hield men NSV in leven en moest tot de laatste seconde gevochten worden voor de punten. Drie punten die ook keihard nodig waren in de strijd tegen de nacompetitie om degradatie, waardoor Damme weer wat lucht heeft gekregen. Om echt afstand te nemen is nog wel een overwinning nodig en waarom niet voor een stunt zorgen door Docos te verslaan.

Onder heerlijke omstandigheden kijken we uit naar een prachtige wedstrijd.