Erwin Griffioen nieuwe trainer A1

Voor het nieuwe seizoen 2016-2017 is het gelukt om voor VVZwammerdam A1 een nieuwe trainer aan te stellen. Erwin Griffioen uit Reeuwijk zal deze taak op zich nemen en het overnemen van Leendert van Kempen die na dit seizoen zijn taken zal neerleggen vanwege privé omstandigheden.
20160322 Erwin Griffioen

Wij denken dat Erwin een geschikte kandidaat is om deze talentvolle lichting klaar te stomen voor de overstap naar de senioren. Na een gesprek samen met bestuursleden Richard Niesing en Wim van Dijk hebben we Erwin leren kennen als een ervaren trainer die weet wat hem te wachten staat en hoe hij met een spelersgroep om moet gaan. Belangrijk was ook de ervaring die Erwin had bij een club uit een dorp waardoor hij zich kan inleven in de beleving die bij een Dorpsclub hoort. In zijn jonge jaren was Erwin regelmatig op bezoek bij zijn oma aan de Vosholstraat en kent hierdoor ook nog enkele leden. De ambitie die Erwin uitspreekt met het werken bij VVZwammerdam A1 is ‘een leuke groep creëren, die met elkaar plezier beleven, met voetbal en alternatieve activiteiten’.

Erwin Griffioen (46) heeft als voetballer zijn roots liggen bij WDS uit Driebruggen en het geschopt tot eerste elftal speler met o.a. wedstrijden tegen Zwammerdam. Bij WDS heeft hij ook het trainersvak leren kennen en was daar tien jaar actief. Daarna volgde CVC Reeuwijk waar hij F tot en met A-junioren heeft getraind. De laatste twee seizoenen is hij trainer bij Jodan Boys waar hij op dit moment de selectie C2 onder zijn hoede heeft. In het dagelijks leven is Erwin financial controller bij Prorail. Wij wensen Erwin heel veel plezier met het uitoefenen van deze uitdagende functie bij VVZ A1.
Rien van Elk, jeugdcoördinator VVZwammerdam