1ste Lustrum 40plus-toernooi en de 6e wedstrijd

Vrijdag 18 maart vierden wij het 5 jarig bestaan van het Rijnstreek 7×7 voetbaltoernooi oftewel het 40+ voetbal. Dit werd gevierd met een kop koffie en een stuk gebak van een mega taart. Er deden deze avond zeven verenigingen mee waaruit 11 teams werden samengesteld verdeeld in twee poules.
Het team waarvan ik deel uit maakte bestond uit Jan, Jantje, Jorden, Remko, Richard, Arie, Wilfred, Jeroen en Joop en begonnen de eerste wedstrijd tegen Alphen 2 en werd gespeeld op het kleine kunstgrasveld. Nadat een ieder weer aan de bal gewend was begonnen we met ons positie spel. Tegenstander uit elkaar spelen en af en toe een bal op doel schieten was de afspraak. Met Jantje (Bal) en Joop in de voorste linie heb je altijd garantie op doelpunten zo ook in deze wedstrijd. Joop en Jantje namen beiden een doelpunt voor hun rekening zodat we de eerste wedstrijd met een 2-0 winst af wisten de sluiten. Ik moet toch even melden dat Jeroen de hele wedstrijd heeft gespeeld en zonder blessures als een blij man van het veld stapte.
20160321 Taart

De tweede wedstrijd speelden we tegen ARC 2 en de wedstrijd stond onder leiding van Kirsten, die met haar fluit en mobieltje de regie in handen had.
Deze jongens waren even fitter en de gemiddelde leeftijd was ook iets lager dan bij ons team, geen excuses maar toch het vermelden waard. We kwamen ook snel met 0-1 achter door een moment van verslapping in de achterste linie.Alles werd uit de kast getrokken om de aanvallen van ARC te stoppen, zelfs een enorme sliding van (natuurlijke drang was de uitleg) Jorden kon het tij niet keren.Met de staart tussen de benen verlieten wij het veld met een verdiende nederlaag 0-2.Over onze benen gesproken is het misschien leuk om te weten dat Wilfred afstand heeft gedaan van zijn uit Thailand geïmporteerde massage olie. De beentjes/benen worden vanaf dit seizoen behandeld met mammoet-vet.
In wedstrijd 3 was ROHDA”76 onze tegenstander(deze club viert dit jaar hun viertig jarige jubileum).Na de verloren partij tegen ARC hebben we de koppen bij elkaar gestoken en gingen we het anders aanpakken. Meer druk naar voren en zo kon Jantje, na een splijtende pass van Jeroen, de 1-0 laten aantekenen.Jan en Richard hielden de deur op slot en gaven niets weg zodat Arie weinig te doen kreeg. Na wat pogingen van onze kant werd Jantje op 20 meter van het vijandelijke doel neergehaald en de daarop gegeven vrije trap werd door Remko kogelhard in de kruising geschoten 2-0.
De vierde wedstrijd waren de blauw-witten uit Ter Aar onze tegenstander Alleen de blauw-witten hadden besloten in het groen-wit te spelen deze avond. Dit was voor de scheidsrechter van deze wedstrijd geen probleem. Deze scheids, wie kent hem niet, Piet van der Wolf heeft in zijn rol als scheids wel voor hetere vuren gestaan, althans dat dacht hij. Onze spits Jantje werd veelvuldig aangespeeld waarop hij veelvuldig wat aanslagen op zijn enkels te verduren kreeg. Dit haalde ons tot op zekere hoogte uit ons spel en zo kon het zomaar gebeuren dat de spits van TAVV ongedekt de 0-1 kon binnen prikken. De aanval hierop werd Jantje weer gevloerd, schwalbe of niet, scheidsrechter Piet vond dit een vrije trap waard. Weer balletje op 20 meter vanaf het doel en ja hoor Remko plaatste de bal langs de binnenkant paal binnen 1-1.Hierna werd het wat onvriendelijker met zelfs een rode kaart voor speler van TAVV. Na de nodige verwijten over en weer besloot Piet vroegtijdig af te fluiten, goede beslissing.

De vijfde partij was ARC 1 onze opponent. Na wat aanvallen die op niets uitliepen, met name door de stramme spiertjes, eindigde deze wedstrijd in een 0-0. Volgens Jeroen hadden we ze opgerold maar dan hadden er toch een paar doelpuntjes in gemoeten. Na afloop zie je pas hoeveel energie zo’n avondje voetballen kost, iedereen was kapot. Hier had Jan de een oplossing voor: een kratje bier. Daarna douche opgezocht, haartjes weer netjes en naar de kantine om te horen dat we vijfde waren geworden.
Na afloop weer de nodige hapjes (verzorgd door Annie en Jannie) en drankjes en om 01.15 weer naar huis. Iedereen weer bedankt voor het organiseren en de hulp die nodig is om er een geslaagde avond van te maken.

De zesde wedstrijd stond de volgende middag in Noorden gepland. Daar stonden NSV en VVZwammerdam tegenover elkaar en omdat Wilfred in Noorden woont en bij NSV de C2 onder zijn hoede heeft hadden Joop en ik afgesproken om deze wedstrijd te komen bekijken. Daar liep ik Piet van der Wolf tegen het lijf(zie boven) en vroeg Piet of hij goed had geslapen, maar hier gaf hij geen antwoord op. Wel kon Piet ons vertellen dat hij vroeger NSV – Nieuwkoop had gefloten en dat er toen veel meer publiek stond dan nu, wel twee rijen dik. In deze wedstrijd , die we de eerste helft langs de lijn hebben bekeken, was Zwammerdam goed bezig, met een ruststand van 0-2 (en dan ook nog een gemiste strafschop voor Damme) leek er geen vuiltje aan de lucht. In de NSV kantine kwam ik oud eerste elftal speler Siem van Zwieten tegen en ik vroeg hem wat hij ervan vond. “Niets aan de hand Rem, … wordt gewoon 0-4”. Wat betreft de 4 had je het goed Siem. De einduitslag werd uiteindelijk 3-4 met een einde zoals wij de avond ervoor hadden meegemaakt. Maar gelukkig gingen de puntjes mee naar Zwammerdam en zijn er goede zaken gedaan. Na nog wat biertjes in Noorden, getapt in mooie grote glazen, vertrokken wij met een goed gevoel naar huis.