Voorbeschouwing Damme – CVC Reeuwijk

Zaterdag heten wij onze gasten van CVC Reeuwijk uit het gelijknamige dorp aan de plassen van harte welkom op ons complexe aan de Spoorlaan voor alweer speelronde 18 in onze derde klasse A en voor de verandering wederom een derby op het programma. De derde keer dat beide ploegen elkaar ontmoeten in dit seizoen, want na de eerdere 0-0 voor de competitie in Reeuwijk volgde als afsluiting van de eerste seizoenshelft nog een bekerwedstrijd tussen beide ploegen. Tegen een sterk gehavend VVZwammerdam trokken de Reeuwijkers uiteindelijk met 2-1 aan het langste eind en verlengden zo hun bekeravontuur.

20151219 RTV Bodegraven 02 Kopie
Een maand geleden echter is ook CVC gestrand door in de kwartfinale met 1-3 het onderspit te delven tegen VVOR. De ploeg is met Gerard van Ruitenburg ook alweer toe aan de derde trainer dit seizoen, al met al dus een opmerkelijk seizoen tot nu toe. Ook vorige seizoen stonden beide ploegen tegenover elkaar en verloor Zwammerdam twee maal. De uitwedstijd in een prima fase van Reeuwijk in de slotfase met 1-0 en in de thuiswedstrijd sloot CVC een uitermate slechte reeks af door met 0-2 te winnen en daarna vanuit een hopeloze situatie zich toch nog direct veilig te spelen. Een goede start en prima slotfase van het seizoen dus maar een tegenvallen middenstuk.
Dit seizoen kende de ploeg uit Reeuwijk wederom een prima opening van het seizoen waarin de overwinningen talrijk waren en in speelronde 8 in een rechtstreeks duel met BSC om de eerste periode gestreden mocht worden. Helaas werd met 1-0 verloren en gind de periodtitel naar de Benthuizenaren. In de tweede periode zijn de resultaten wat wisselvalliger, maar van een ineenstorting zoals vorig seizoen is absoluut geen sprake. Na de winterstop onder de nieuwe trainer kende men een bliksemstart met een 7-2 overwinning op Koudekerk, gevolgd door een prima overwinning bij DWO maar ook nederlagen tegen laagvliegers Hazerswoudse Boys en vorige met 2-3 thuis tegen NSV. Door deze resultaten vormt CVC samen met BSC de subtop in deze derde klasse.
Ook Zwammerdam presteert nog niet echt constant na de winterstop, een zakelijke overwinning tegen Hazerswoudse Boys werd gevolgd door een nederlaag tegen kampioenskandidaat Koudekerk en een wat bloedeloos gelijkspel tegen WDS. Twee weken geleden leverde de wedstrijd tegen het stugge DWO een nipte 1-0 nederlaag en is de middenmoot inmiddels ver weg en moet met een schuin oog tock ook nog naar beneden gekeken worden en is een overwinning hard nodig om afstand te houden van de gevaarlijke plaatsen, wat ook direct een prima begin van de 3e periode zou betekenen. In de midweekse oefenwedstrijd tegen WVC Zondag liet Damme in de tweede helft zien het scoren nog niet verleerd te zijn en knokte men zich na een 0-3 bij rust terug naar een 3-3 gelijkspel.

We wensen u een prettige en sportieve wedstrijd toe en zien u graag ‘langs de lijn’.