Jochem van Ofwegen nieuwe trainer C1

Bericht van de Jeugdcoordinator Rien van Elk
Voor het seizoen 2016-2017 zal Jochem van Ofwegen (24) de nieuwe trainer worden van de talenten van onze C1. Hij neemt hiermee de taken van huidige trainer Jaco Geerlof over die heeft aangegeven te stoppen vanwege tijd gebrek.
20160228 Jochem van Ofwegen

De van ARC afkomstige Van Ofwegen had op mij, een paar seizoenen geleden, een goede indruk achtergelaten in wedstrijden waarin ik als coach tegen hem moest spelen. Daarna heb ik hem nog enkele keren als coach langs te kant zien staan. Jochem was daarom ook erg verrast van de belangstelling en was gelijk enthousiast voor een gesprek. Tijdens dat gesprek werd hij enthousiast over de plannen en de richting welke VVZwammerdam naar toe wil. Zijn sterkste punt, zegt hij zelf, is van een groep spelers een team maken. Na dit gesprek was het al duidelijk dat we met elkaar in zee zouden gaan voor het nieuwe seizoen. Als echte ARC-er, waar hij veel vrijwilligerswerk verricht, was deze uitdaging een mooie manier om in de keuken van een andere vereniging te kijken en zich verder te ontwikkelen als trainer. Van Ofwegen heeft bij ARC de teams D4, C6, C4, B6, het selectieteam C3 (2 jaar) getraind en kon volgend seizoen ook aan de slag bij de C1. Dat hij hier niet voor gekozen heeft komt door zijn studie ‘Toerisme en Managment’ waar hij ook volgend seizoen nog zijn handen aan vol heeft. Wij wensen Jochem van Ofwegen heel veek plezier bij de VVZwammerdam.

Rien van Elk, jeugdcoördinator