Sean & Brendan op weg naar Bellingham

Afgelopen maandag hebben we ‘the boys’ op Schiphol weer afgezet. Brendan maakt op weg naar huis, een tussenstop in Ierland om voor het eerst van zijn leven zijn familie daar te bezoeken. En Sean is gistermiddag alweer aan het werk gegaan. Het waren drie onvergetelijke weken, te meer omdat het uitstekende voetballers waren. Op de website van VV Oegstgeest vonden we deze foto van de twee terriers op het middenveld. De clubfotograaf Howard Misser had er het juiste oog voor: op het randje, uitstekende techniek, overzicht, maar nooit over het randje.

20130216 VVO VVZ Sean Bredan
Sean Connor (links) & Brendan Quilici (rechts)

Het hele dorp heeft zich ingezet om er drie onvergetelijk weken van te maken voor ze: Jozef Kindt, Ans & Evert van den Berg, Garage van der Hee stelde een auto ter beschikking, ze zijn geinterviewd door alle locale kranten, de spelers en trainers van de selectie hebben ze in een warm bad ontvangen, Lucas Woudenberg nam ze mee naar Feyenooord, het vrouwenteam nam ze mee stappen, etc. etc. Afgelopen woensdag hebben ze voor F- en E-pupillen een kids-clinic gegeven. De spelers hebben Nederland gezien in alle bijzondere facetten: van het grootschalige carnaval in Oeteldonk tot en met onze kleinschalige clubavond. Als dank hebben ze VVZwammerdam een herinnerings-plaquette aangeboden en die hangt keurig in ons clubgebouw naast de prijzenkast. De samenwerking met Bellingham United FC had niet beter kunnen beginnen en krijgt vast een mooi vervolg komende zomer in de Amerikaans/Canadese competitie. We hebben onze vereniging, meer dan een vereniging, op een bijzondere en unieke manier onder de aandacht gebracht. Dank! Met respect, gastvrijheid en met uitstekend voetbal.