Voorbeschouwing VVZwammerdam – Haz. Boys

Vandaag heten wij onze gasten van Hazerswoudse Boys uit het gelijknamige Hazerswoude (Dorp-variant) van harte welkom op ons knusse complex aan de Spoorlaan voor de eerste ronde van de tweede competitiehelft. Aangezien de winter afgelopen week heel even van zich deed spreken kan de wedstrijd niet op het hoofdveld worden afgewerkt, maar moet uitgeweken worden naar het kunstgras en kan er in ieder geval gespeeld worden.

Direct weer een prachtig affiche om na de winterstop mee te beginnen, want gelet op de afstand in kilometers tussen beide verenigingen kan ook hier etiket derby op geplakt worden. Grote vraag is hoe beide ploegen uit de winterstop zijn gekomen en aan de tweede helft van het seizoen gaan beginnen. Deze staat voor Hazerswoudse Boys in het teken van overleven en punten sprokkelen om direct degradatie en liefst ook nacompetitie te ontlopen en voor VVZwammerdam om weg te blijven van de onderste regionen en de ingezette opmars voor de winterstop voort te zetten en nog wat te stijgen op de ranglijst. Vers in het geheugen ligt nog de uitwedstrijd aan het begin van de nacompetitie. Een optisch sterker Zwammerdam had tegen een keihard knokkend Hazerswoudse Boys toch het idee dat er meer in had gezeten dan de uiteindelijke 1-1.
20160123 HazBoys VVZ 1 1
Na het prachtige kampioenschap in het vorige seizoen merken de Boys dat het in de derde klasse toch allemaal net wat sneller gaat, een foutje vaak fataal is en je veel minder kansen krijgt om dit goed te maken in deze sterke derde klasse. Na een aardig begin met een positie onderdaan de middenmoot in de eerste periode is er in de tweede periode nog maar 1 punt vergaard uit vijf wedstrijden en staat men inmiddels diep in de gevarenzone met één schamel punt voorsprong op rode lantaarndrager Oegstgeest. Punten zijn dus keihard nodig om hier weg te komen, te beginnen met de wedstrijd in Zwammerdam.

Damme daarentegen kende een stroeve seizoenstart met zwakke optredens tegen de mindere goden Rohda’76 en WDS, maar ook gelijke spelen tegen de koplopers in deze competitie. Het spel werd echter steeds beter en dat resulteerde in twee prima overwinningen voor de winterstop tegen Oegstgeest en Floreant en een 0-0 tegen Kagia waar een ruime overwinning heel logisch was geweest, gezien het grote aantal kansen. De laatste wedstrijd voor de winterstop werd met een sterk gewijzigd team helaas net verloren van CVC en was de uitschakeling in de beker feit, maar vorige week werd keurig met 2-0 gewonnen van Nieuwkoop, ongebaakbaar in de vierde klasse tot nu toe. De mannen van trainer Rob de Lange lijken dus klaar voor de hervatting van de competitie. Wij kijken uit naar een hartverwarmende en sportieve wedstrijd en zien u ook graag langs de lijn.
Luister hier na een voorbeschouwing over de rest van het lopende seizoen in een interview met trainer Rob de Lange (klik hier)