Rens Kortmann (D1) uitgenodigd door KNVB

In de beker en de gewone competitie zijn de prestaties van VVZwammerdam D1 u waarschijnlijk al opgevallen de laatste maanden. Het goede spel van deze groep heeft ook invloed op de individuele verbeteringen van de spelers en in dit geval zeker geldt voor Rens Kortmann. Rens is eigenlijk nog een E-pupil, maar is dit seizoen doorgeschoven naar de D1 om zijn ontwikkeling niet in de weg te staan. Ook trainer Edwin van der Neut ziet dat Rens het niveau aan kan en dit is inmiddels ook de scouts van de KNVB opgevallen. In een gesprek met een van de scouts werd verteld dat hij een uitnodiging konden verwachten voor een selectietoernooi voor jongens ONDER 11 jaar (O11).
20160116 RensKortmann

In de brief stond: “Door jouw voetbalprestaties bij je eigen vereniging ben je opgevallen bij de scouts van de KNVB. We nodigen je daarom uit om twee selectietoernooien te spelen voor het Jeugdplan Nederland. Namens de technische staf van de KNVB West 2 feliciteren wij je met deze uitnodiging”. Rens wordt op zondag 24 januari en zondag 7 februari bij Excelsior Maassluis van 15.00 tot 17.00 uur verwacht om het toernooi met 77 andere spelers uit de E-categorie te spelen onder leiding van talentencoaches Jeffrey van der Laan en Michel Halverhout.

Ik wens Rens heel veel plezier en succes tijdens deze selectietoernooien.

Rien van Elk, Jeugdcoordinator VVZwammerdam