Voorbeschouwing VVZwammerdam – Kagia

Zaterdag heten wij onze gasten van v.v. Kagia uit Lisserbroek van harte welkom op ons knusse complex aan de Spoorlaan voor de twaalfde competitieronde van deze 3e klasse A. De voorlaatste wedstrijd van de heenronde ook alweer voordat na volgende week de winterstop van een ruime maand begint en elke ploeg kan gaan bepalen wat de doelstelling wordt voor de tweede helft van het seizoen.

Na Lugdunum de tweede thuiswedstrijd op rij die niet als derby bestempeld kan worden, best opmerkelijk gelet op alle streekploegen die in deze competitie ingedeeld zijn. Een onbekende tegenstander is Kagia echter niet, want de laatste seizoen kwamen beide ploegen elkaar regelmatig tegen. Ook vorig seizoen was dat het geval en won Zwammerdam in een prima thuiswedstrijd met 4-1 en de uitwedstrijd zullen velen zich nog herinneren. Na een ruime achterstand knokte VVZ zich terug in de wedstrijd om in blessuretijd alsnog tegen een 4-3 achterstand aan te lopen. In de laatste aanval kon Mark Noorlander toch nog de 4-4 op de borden brengen.

Kagia is het gehele seizoen al te vinden bij de bovenste ploegenen eindigde de eerste periode op de tweede plaats met één punt achterstand op BSC. Door de overgespeelde wedstrijd tegen Floreant en vorige week de topper tegen datzelfde BSC met de ruime cijfers van 3-0 te winnen staan ze nu zelfs bovenaan met 24 punten. Dat aantal hebben ook Koudekerk, Docos en BSC en ook Lugdunum staat nog in de buurt, dus we kunnen spreken van een zeer spannende top van de competitie. De doelstelling van Kagia zal dan ook zijn om voor de winterstop geen punten meer te morsen en dan na de winterstop mee te gaan doen om de titel.

Is het bovenin spannend ook onderin staan de ploegen zeer dicht bij elkaar en is de spanning dus te snijden. De derde klasse A is dan ook verdeeld in een kop- en staartgroep en DWO hangt daar beetje tussenin in niemandsland. Ook Zwammerdam maakt deel uit van de ploegen onderin al voeren ze deze groep inmiddels wel samen met Floreant aan na de eclatante 3-6 overwinning vorige week. De tweede driepunten en alweer eentje met veel goals al stond het na 70 minuten nog 0-1 en was het slot dus zeer spectaculair. Opmerkelijk is dat Zwammerdam drie van de vier nederlagen leed tegen ploegen die niet bovenin staan en prima uitslagen haalt tegen de toppers in deze klasse en dus absoluut niet kansloos is tegen Kagia.

Voor Damme zaak om in de komende twee wedstrijden met goede resultaten verder afstand te nemen van de onderste regionen en na de bekerwedstrijd tegen CVC met een goed gevoel de winterstop in te gaan. In de tweede seizoenshelft wat constanter presteren tegen de mindere ploegen en dan zit er zeker nog een verrassing. De weergoden lijken eindelijk weer eens mee te werken en we zien dan ook uit naar een spetterende wedstrijd.

Klik hier naar het verslag van de 4-1 overwinning vorig seizoen.

Bestuur Zwammerdam