Voorbeschouwing VVZwammerdam 1 – vv Verburch

Zaterdag heten wij onze gasten van vv Verburch uit Poeldijk in het Westland van harte welkom op ons complex voor de zogenaamde tussenronde in de beker (3e ronde). Voor het tweede opeenvolgende seizoen heeft Zwammerdam deze tussenronde bereikt, waar in het verleden meestal de poulefase het eindstation was en bij hoge uitzondering een keer de tweede ronde. In deze tussenronde treft het met Verburgh een volledig onbekende tegenstander, die voor zover mijn herinnering reikt nooit eerder een bezoek heeft gebracht ons knusse dorp en complex aan de Limes. Dat is dan ook wel weer het mooie van bekervoetbal, dat je eens een tegenstander treft die je in competitieverband nooit tegenkomt.
20151121 vvVerburch

Verburgh kent net als Zwammerdam tot nu toe een moeilijk seizoen en draagt op dit moment de rode lantaarn in de derde klasse B, al zijn ook hier de verschillen minimaal en is het verschil met de nummer 8 maar drie punten. Een andere parallel is dat het lastig winnen is van Verburgh, gezien de vele gelijke spelen maar zelf een overwinning behalen is slechts één keer gelukt tegen DSVP thuis. De bekerpoule werd met drie ruime overwinningen glansrijk gewonnen en in de tweede ronde werd nipt van Den Hoorn gewonnen.

Zwammerdam won haar bekerpoule door overwinningen op Bodegraven en Siveo en een nederlaag tegen Altior. De tweede ronde tegen Perkouw was nog niet begonnen of Zwammerdam stond met 1-2 achter en voor de rust had het zomaar 4-4 kunnen staan, maar bleef het bij 2-2. Na de rust speelde Damme sterk, maar verzuimde de trekker over te halen en omdat ook Perkouw dat niet meer deed moesten penalties de beslissing brengen. Hierin vertolkte keeper Wouter van Valen een hoofdrol door maar liefst drie penalties te stoppen, dat smaakt naar meer.

Gezien de weersomstandigheden wordt een stormachtige wedstrijd verwacht.

Bestuur VVZwammerdam