In Memoriam: Frans de Keijzer

Na een ziekteperiode van slechts een aantal weken is ons ontvallen onze dierbare lid Frans de Keijzer. Wij zullen Frans erg missen. Frans was tot zijn dood een van de leden met de meeste lidmaatschapsjaren. Hij was een markante persoon die altijd met een kwinkslag aan een gesprek begon. Frans is gedurende vele decennia actief geweest voor onze voetbalvereniging. Hij staat bij vele van de huidige spelende leden bekend als scheidsrechter en als lid van de schoonmaakploeg die twee keer in de week achter de schermen de kantine en de kleedkamers poetst.
Altijd bezocht hij de thuiswedstrijden van het eerste elftal. Dit deed hij allemaal tot nog maar een paar maanden geleden. Al in zijn jonge jaren was Frans niet alleen actief als voetballer maar ook als vrijwilliger. Bij alle bouwprojecten in de laatste 40 jaar was Frans van de partij. Het begon met de bouw van de kantine op het oude complex, gevolgd door de bouw van de nieuwe kantine op het huidige complex. Bij alle daarop volgende verbouwingen (fusthok, nieuwe kleedkamers) stak hij de armen uit de mouwen. Nooit werd vergeefs een beroep op Frans gedaan. Ook bijvoorbeeld als personeelslid van de kantine, teveel haast om op te noemen. Komende zaterdag zullen we bij de thuiswedstrijden op gepaste wijze stilstaan bij zijn overlijden.

De rouwkaart en een foto van Frans staan op Zwammerdam.Net (klik hier)