Voorbeschouwing wedstrijd tegen lvv Lugdunum

Zaterdag heten wij onze gasten van de Leidse Voetbal Vereniging Lugdunum van harte welkom voor alweer de tiende competitiewedstrijd in de derde klasse A. Vrij uniek dit seizoen een keer geen derby, maar wel een tegenstander met wie afgelopen seizoenen vaker de degens zijn gekruist. Twee seizoenen geleden nog was Zwammerdam er met een overwinning en gelijkspel mede verantwoordelijk voor dat Lugdunum was veroordeeld tot het spelen van nacompetitie tegen degradatie. Dat werd geen succes en zodoende moest men vorig seizoen aantreden in de vierde klasse. Met één punt achterstand op Hazerswoudse Boys werd een keurige tweede plek behaald en daarmee direct weer een terugkeer naar de derde klasse. Lugdunum werd reeds opgericht in 1919 en dus kan over een paar jaar het eeuwfeest gevierd en ontleend haar naam zeer waarschijnlijk aan de gelijknamige studentenvereniging.

20151114 Romeinen
De Romeinen, uit Nigrum Pullum en Lugdunum, gaan onderling het gevecht aan

Dit seizoen verloopt tot dusver uitstekend voor de groenhemden (met oud international Tim de Cler in de gelederen) want met 17 punten en een vierde stek doet men volop mee om de bovenste plaatsen. Slechts twee nederlagen werden er tot nu toe geleden, uit tegen Koudekerk en thuis tegen Kagia, maar ook prima uitoverwinningen tegen Docos en DWO en een ruime 7-1 tegen Floreant. Dat het met de vorm wel goed zit bewees de eenvoudige 3-0 overwinning vorige week tegen Hazerswoudse Boys.

Na de prima gelijke spelen in uitwedstrijden tegen koplopers CVC Reeuwijk en BSC’68 volgde voor VVZwammerdam een overwinning voor de beker na penalties tegen Perkouw, goed voor het zelfvertrouwen. Na een lastige eerste helft tegen NSV’46 volgde een magistrale tweede helft met de ene goal na de andere en stopte de teller uiteindelijk pas bij 8-1 en was daar eindelijk de eerste overwinning. Vol goede moed en getankt vertrouwen trad Damme vorige week aan tegen DoCoS, maar bleek dat deze ploeg toch een maatje te groot was en volgens de kenners de beste tegenstander tot nu toe en groot kanshebber voor een topnotering. Dan moet de stap naar de onderkant van middenmoot maar gemaakt worden tegen Lugdunum, al wil diep ploeg de aansluiting met bovenste ploegen uiteraard niet verliezen.

Genoeg op het spel dus voor beide ploegen om er een mooie pot voetbal van te maken. We zien u graag!