GHL VR1 – Altior VR1 4-0

Zaterdag lag er veel druk bij de vrouwen van SVO Groene Hart Ladies (GHL). Het winnen stond voorop tegen de nummer drie in de competitie, met als secundair doel de nul zien te houden. De selectie van vandaag was 15 vrouwen groot. Kayleigh Jansen had vandaag de taak om het doel schoon te houden in alweer de vijfde wedstrijd van de competitie. Voor haar stonden Jesca de Jong en Jaimy Overes, bijgestaan door de backs Leonie Uitteboogaart en Kirsten van Asselt. Het middenveld bestond uit Marjolein van der Post, Martine Koole en Manouk Sloothaak. Voorin stond Karlijn van Dorp in de spits en moest bediend worden door vleugelspelers Daisy Streefland en Anne Zuidam. Ilonka Waaijer, Kim Kleijn, Zita Vis en Froukje Verburg, die later kwam, stonden klaar om in te vallen.

20151109 GHL Anne
Anne’s schot zou stijf onder de lat onhoudbaar verdwijnen in de goal (3-0)

De Zwammerdamse vrouwen zetten zoals vaker vanaf minuut één gelijk druk, zodat de vrouwen van Altior niet in hun spel konden komen. Het druk zetten bleek tot zijn recht te komen, want al snel was er sprake van balverlies bij de vrouwen van Altior. Dit is het spel dat onze vrouwen graag spelen. Al snel was het raak; in de 5e minuut gaf Martine Koole een mooie voorzet, Karlijn van Dorp zette netjes haar hoofd er tegen en scoorde! Hierna ging het moeizaam. Het spel werd minder bij de Zwammerdamse vrouwen en Altior kreeg de ruimte om te tikken. Marjolein van der Post werd gewisseld voor Ilonka Waaijer die als verdedigende middenvelder werd ingezet en Manouk Sloothaak en Martine Koole aanvallend moesten gaan spelen. Altior kreeg een corner mee en deze werd goed ingeschoten, maar de keepster (normaal actief bij Rohda’76 MA1) wist de bal er goed uit te houden. In de rebound wist ‘the Ladies’ niet te scoren en de verdediging van Altior kon de bal weg werken.

De tweede helft speelde de vrouwen van Zwammerdam het zelfde spel als in de eerste helft. Een fel jagend zwammerdam zorgde ervoor dat Altior geen grip kreeg op de wedstrijd. Een kwartier later was het weer raak voor de Zwammerdamse vrouwen; Anne Zuidam kreeg een pass van Leonie Uitteboogaart waardoor ze vanaf de zijkant een prachtige goal maakte over de keepster van Altior strak in het net. In de 65e minuut was het Kirsten van Asselt die door kon lopen naar de achterlijn en met een mooie voorzet kwam op Karlijn van Dorp die doorliep op de keepster en de bal er in kon lopen 3-0. Daisy Streefland werd vervangen door Kim Kleijn. Twee minuten later was het weer raak; Anne Zuidam die met een snoeiharde bal onderkant lat het net wist te bereiken. Karlijn van Dorp die werd gewisseld met een enkelblessure voor Zita Vis die de wedstrijd uit mag spelen in de spits. De Zwammerdamse vrouwen hebben de wedstrijd beheerst en met veel tikkie takkie voetbal uitgespeeld.

De trainer Kors Pennin was tevreden over het spel dat VR1 speelde. Komende week staat echter de vrouwen een moeilijke wedstrijd te wachten tegen Sportlust VR1. Onze vrouwen kunnen uitlopen bij winst en bij verlies zakken naar een 2e plek in de competitie. Het wordt een wedstrijd van #strijdenenwinnen!

De verdedigende reporter