D1 wint van Alphen D1

Op een mooie zonnige maandag, 26 oktober, heeft de D1 een prima oefenwedstrijd gespeelt tegen Alphen D1, 1e klasse in de bekercompetitie en gewonnen met 4-3.

Alphen D1 heeft in de 1e klasse hun bekerwedstrijden gespeeld, maar dat was een maatje te groot voor dit team. Nu gaan ze de competitie in de 2e klasse spelen. VVZ D1, vorig seizoen 5e klasse, en in de bekercompetitie eerste in de 4e klasse gaat in de komende competitie in de 3de klasse spelen. Een mooie uitdaging en de wedstrijd tegen Alphen D1 zal een zware klus worden en een mooie test voor de mannen van trainer Edwin van der Neut. In de kleedkamer is besproken dat de jongens en meiden moeten genieten van deze oefenwedstrijd en hun eigen spel moeten spelen. VVZ D1 is vanaf de aftrap scherp en er komen zelfs kansjes, maar helaas worden die goed verwerkt door de keeper of verhindert door de fysiek sterke spelers van Alphen D1.

Toch zijn de eerst 15 minuten voor Alphen omdat ze een snelle voorhoede hebben en VVZ kleine foutjes maakt. Daarom kijkt VVZ vanaf minuut 20 al tegen een 3-0 achterstand aan. Trainer Edwin van der Neut past zijn opstelling een beetje aan waardoor VVZ meer grip op de wedstrijd krijgt. In de 22ste minuut krijgt D1 een hoekschop die door Megan wordt genomen. De bal wordt weggewerkt en komt weer bij Megan om zonder na te denken de bal hoog in te schieten; 3-1. Spelers ruiken dat er meer in zit. Dewil om te strijden wordt beloond in de 29ste minuut. Mateo pakte in onze achterhoede de bal af en via Pieter, Jurjen en Megan rond Frank de mooie voorzet van Megan af; 3-2. Wat tevens de ruststand is.

Na de rust probeerden VVZ D1 de gelijkmaker te maken, maar kreeg ook Alphen kansen om te scoren, maar door goed keeperswerk van Bob lukte dit niet. VVZ werd steeds sterker en een doelpunt kon niet uitblijven. In minuut 50 gaat Megan weer goed door en schiet van afstand op de paal en reageert Laila zeer scherp en wordt het toch nog 3-3 !! VVZ D1 gaat nu voor meer. In minuut 54 is het weer Megan die van afstand schiet. De bal wordt onderweg aangeraakt en komt bij de goed spelende Jurjen die de bal hard binnen schiet en 3-4 laat aantekenen wat tevens de overwinning opleverden. De scheidsrechter van Alphen die primaheeft gefloten kwam na de wedstrijd in de kleedkamer om de spelers/sters te complimenteren met de winst en het zeer goede veldspel.

Jongens en meisjes jullie hebben gestreden en gewonnen. Jullie zijn toppers, ga zo door!

Verstuurd vanaf mijn iPhone